- Az északkelet-békési mellékvonal Sebes-Körös melletti, 32 kilométeres ágát nyesték le tavaly december 13-án. A tiltakozások itt is viszonylag takaréklángon maradtak. Az öt pár vonat mindegyike Vésztőig járt, s az útjuk során érintett állomások is rendre távol helyezkednek el a népesebb falvak és Komádi város központjától. Ezek a tények predesztinálták a vonal alacsony kihasználtságát – pedig akadt itt érdekesség is, méghozzá Magyarország egyetlen megállóhelyi végpontja, azaz olyan végállomás, ahol nincs lehetőség a körüljárásra.
- A vonalon teherszállítás nincs, így az elhagyatott pálya állapota folyamatosan romlik, növelve az esetleges újraindítás költségeit. A vonalnak első sorban a rövid hiányzó határátmenet visszaépítése és a teljes Vésztő-Nagyvárad pálya rehabilitációja esetén lenne létjogosultsága. Ebben az esetben az átszállásmentes kapcsolatokon is el lehetne gondolni, megvariálva a térség egyébként jól kitalált jelenlegi fordáit. Az optimális átszállásmentes megoldások bevezetéséhez olyan, regionális forgalomra kihegyezett járművek beszerzésére lenne szükség, melyeket automatikusan szét lehet kapcsolni, hogy a vonat két-három része különböző irányokba folytassa útját.