Mint ismeretes, a legtöbb szünetelő vasútvonal a volt NDK területén van. Rendszerváltás után itt került lakat a legtöbb vonalra.

A II. Világháboru óta egyedül Alsó-Szászországban 3000 kilométernyi vasutat számoltak fel, vagy szüntettek meg rajta a személyszállítást. Most ez a tartomány, mely a korábbi reaktiválásokból messzemenően kimaradt, elővett egy 1999-es listát 57 ilyen vonallal és hozzá csaptak még egy mérlegelendő vonal meghosszabbítást, hogy ezeknek a reaktiválását vizsgálják meg. A lista bővíthető, bő egy év múlva véglegesítenék az eredményt. Érdekesek számunkra is az eljárás ismertetett részletei. Aggályos viszont, miért rögzítik eleve, hogy 6-8 (vagy "legfeljebb 9") vonal lehet a befutó? Célszerűbbnek tűnik, ha egy szempontrendszert állítunk fel és minden olyan vonalat kell reaktiválni, mely megfelel a kritériumoknak. Persze nem mind egyszerre, de inkább előbb, mint utóbb. Ehhez célszerű, elsőbbségi szempontokat is beépíteni a metodológiába, valamint egyedileg mérlegelni.

Magyarországon lesz-e még valami a régebben beharangozott újranyitási körből? Amennyiben igen, milyen elvek és elsőbbségek mentén cselekszünk?
Egy biztos, jobbak az esélyeink, ha most további helyeken is nyilvánosságra lépünk a javaslatainkkal.

Német újságcikkek:
http://www.haz.de/Nachrichten/Der-Norden/Uebersicht/Niedersachsen-will-stillgelegte-Bahnstrecken-und-Bahnhoefe-wiederbeleben
http://www.ndr.de/regional/niedersachsen/bahn747.html
http://www.weser-kurier.de/region/niedersachsen_artikel,-Neue-Chance-fuer-stillgelegte-Bahnstrecken-_arid,633757.html

Címkék: szünetelő vasútvonalak reaktiválás Magyarország Németország regionális közlekedés személyközlekedés megújítása

A bejegyzés trackback címe:

http://tourhongrie.blog.hu/api/trackback/id/tr835499521

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

iJoe 2013.09.07. 17:04:18

"milyen elvek és elsőbbségek mentén cselekszünk?"
A fő szempont: van-e prominens Fideszes képviselő a térségben.

A vonal hasznossága és szükségessége nem számít. Megjegyzem, hogy Magyarországon 2007. előtt sem volt felesleges vasútvonal, sőt, a '68-as közlekedéspolitikai koncepció révén bezárt vonalak többségére - normális pályavasúttal - szükség lenne. Ezek nélkül ugyanis elképesztően hiányos, főként a fővárosba jutáshoz alkalmas a vasúthálózatunk, és több nagyváros között botrányosan gyenge az eljutási lehetőség.

VT22 2014.04.20. 18:17:08

"Magyarországon lesz-e még valami a régebben beharangozott újranyitási körből?"

Erre most úszott el az esély. A választási mosolypolitika hónapjai vannak, mégsem volt egy árnyalatnyi utalás a politika részéről nemhogy újranyitásra, de a tragikusan szűkre szabott regionális vonatkilométer-kvóta emelésére. Aligha várható, hogy az önkormányzati választásokig teret kapnak a mellékvonalak. Sajnos rosszabb a helyzet, mint 4 éve volt: akkor még világosan látszott, hogy melyik vonal van veszélyben. Ma már gyakorlatilag nem lehet megmondani, különösebb vasútvonal-besorolás nélkül a regionális vasúti közlekedés egésze veszélyeztetetté vált. Történjen az mellékvonalon vagy akár fővonalon.

újember · http://vasut.kTeam.hu 2014.04.24. 07:25:30

@VT22: Egyetértek, hogy elúszott egy esély, a helyzet rosszabb és sajnos a regionális forgalom egésze veszélyeztetté vált, mivel az idő múlásával nő egy újabb politikai ámokfutás veszélye.
Az újabb kormányzati ciklus elején újabb esélyt jelent a kormányzati elsőbbségek determinálása. Tekintettel a kiszámíthatatlanságra, veszélyre, annál fontosabb lenne, hallatszani a hangunkat...