129 Murony-Békés

 2010.10.13. 06:31

 

A 2007-es megszüntetési hullám idején Békés lett a legnagyobb, vasút nélküli város a maga több mint húszezres lakosságával (ezt azóta többek közt a huszonöt ezres Komló meghaladta, de jövőre ismét a csúcstartó lehet Békés), ami mindenképp elgondolkodtató tény: vajon miért nem volt kifizetődő a város nyolc kilométeres „köldökzsinórjának” fenntartása, különösen az akkor már ütemes menetrendhez igazodva? Érdekes, hogy a kisebb Nagyatád hasonló vonala az eddigi fellángolások során egyik hivatalosított halállistán sem szerepelt – igaz, azon több vonatpár dolgozik.
Tehervonatokkal itt sem találkozhatunk, de a személyszállítás újrafelvételének volna értelme, különösen, ha nem Muronyig, hanem legalább a közeli megyeszékhelyig, Békéscsabáig járnának a vonatok – felváltva az ütemesített buszjáratokkal a városok jobb feltárása érdekében. Békéscsaba, mint jelentős csomópont, néhány viszonylat megfontolt összekötése és a busz-vonat, helyi-helyközi közlekedés integrálása által kisebb elővárosi rendszer központjává válhatna. A Kötegyán felől páros órákban érkező járatokat például Békésig lehetne meghosszabbítani.

Címkék: közlekedés vasút békéscsaba békés közösségi közlekedés mellékvonalak murony szünetelő vasútvonalak

A bejegyzés trackback címe:

https://tourhongrie.blog.hu/api/trackback/id/tr262367151

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.