A Vasúti Tour idején is egymásba torlódtak a fejlemények. Ismertté vált többek közt, hogy ideiglenes jelleggel a GYSEV vezetése átveszi a MÁV-ot, illetve a szerkezeti változások levezénylését.

Szombathelyről kiváló hajnali járat van Rajkára, dehát Sopron is a VTour útvonalába esik - Csornában pedig a hegyeshalmi vonat 3(!) perccel a Sopron–Győr személyvonat érkezése előtt indul. Nincs értelme a többórás csornai várakozásnak, ezért nem az első vonattal indultam Soporonba. Ha vonatom nem késett volna negyedórát, ott is bő egy óra telt volna el, vonatom érkezése és a Csornán megálló pesti InterCity indulása között. Leültem hát a váróban egy kávé és egy rétes mellett. Az elektronikus levelezés böngészése közben felnézve, közvetlenül mellettem megpillantottam egy hölgyet, aki kísértetiesen hasonlított Dávid Ilona GYSEV vezérigazgatóra. Tényleg ő volt, annál inkább, hogy a mellette levő úriemberek közt Ungvári Csabát is megpillantottam. Tehát ők is belekeveredtek a VTour-ba, és köszöntés után 2-3 kérdésről tudtunk szót váltani (feltételes megállási rend, menetrend).

Nemrég anyáméknak apártmánt foglaltam a hegykői termálfürdő mellett. Én is két napra mentem oda, szombaton pedig párom csatlakozott hozzánk Budapestről. Nincs vasúti megállója a fertővidéki falunak, de közelében található a GYSEV Győr-Sopron fővonalán levő Pinnye állomása. Kedvesem, aki a Déli környékén lakik, választhatott 7:52-es és 11:46-os érkezés között, hajnali 4:21-es illetve 8:36-os indulás mellett (IC-vel 9:11). Hétköznap és hétvégén ugyanez a helyzet. Ha Győrből a buszt választaná szívem, szombaton akkor sem lett volna jobb a helyzet, de hétköznap 7:11-es budai indulás mellett 10:13-ra érkezhetne közvetlenül Hegykőbe. Jelenleg a Kisalföld Volán napi 17 közvetlen Győr-Sopron járatot indít a vasúttal nagyrészt párhuzamosan, de eltérő útvonalon és különböző menetidőkkel.

A GYSEV hálózatában számos gyér utasforgalmú megállót találunk, feltételes megállók viszont itt sincsenek. Ungvári Csaba szerint a szabályozási kérdések megoldását követően a GYSEV szándékában áll a feltételes megállási rend bevezetése.

A Kőszegre közlekedő motorvonatokon nyomógombos leszállásjelző doboz világít, feltételes megállók mégsincsenek. A közbenső megállókon alig van utascsere, ami nap mint nap számtalan felesleges megállást eredményez

Fenti példák érzékeltetik, hogy a GYSEV háza táján menetrend, integráció, ésszerűsítés tekintetében még sok teendő van. Nem beszélve arról, hogy egy leamortizált megálló nem válik komfortossá attól, hogy a GYSEV zászlaja lobog rajta. Ha a GYSEV vezetése készül, rendet teremteni MÁV-os berkekben - amihez szurkolunk nekik - jól tennénk, ha csodavárás helyett reálisabban gondolkodnánk mind ezekről. Reméljük, a nagyívű fejlesztések végén egy olyan menetrenddel szolgálják majd a Nyugat-Dunántúlt, mely órás követést, busz-vonat-integrációt és optimális csatlakozásokat biztosít immár nem csak Bécs és Sopron között. Azt is reméljük, hogy a MÁV-nál elő tudják segíteni az országos integrált menetrend tudatos felépítését, valamint a jó helyen történő megtakarítások realizálását. Merjük remélni, a későbbiekben nem azt kell megállapítani, hogy gazdasági érdekcsoportok ugródeszkának használják a GYSEV-et, miközben kevés haladást érzekelhetnek az utasok a MÁV-nál és az általános hanyatlást sem sikerül megfordítani a térségi vasúthálózatokon. Ezért májusra, júniusra fordulat kell!

Minden esetre felemelő érzés, kényelmes Schlieren kocsiban, új pályán 120-szal átrobogni Körmendről Szombathelyre!

Címkék: magyarország máv sopron gysev ütemes menetrend integráció feltételes megállók

A bejegyzés trackback címe:

https://tourhongrie.blog.hu/api/trackback/id/tr944469856

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.