Stabilan – kevesebb bevétel?

 2012.11.05. 18:11

A Rail Business nemzetközi szakmai hetilap aktuális számában a MÁV növekvő állami támogatását taglalja a személyszállításban visszaeső díjbevétellel együtt. Az áruszállításban hogyan alakul az infrastruktúra-üzemeltető díjbevétele?

MÁV Zrt.: magasabb költségtérítés, visszaeső bevétel
Magyarország | Új többéves szerződés keretében a MÁV Zrt. infrastruktúra-üzemeltetőként szűk 90 Mio. Euróval többet kap az államtól, mint tavaly. A Magyar Közlöny 2012.10.15-i száma az egyes gazdálkodó szervezetek részére nyújtott egyedi támogatásokról, költségtérítésekről, valamint az egyéb vállalati támogatások mértékéről és felhasználási szabályairól szóló kormányrendelet módosítását teszi közre, minek értelmében az államvasutak 2012-ben összesen 66 Mrd. HUF (közel 230 Mio. EUR) költségtérítésben részesülnek. Ennek alapján a MÁV Zrt. kiegyenlített eredménye várható az idén. Eközben a személyszállítási infrastruktúra-hozzáférési díjbevétel lényegesen csökken április óta a regionális közlekedés kiritkítása miatt, a jövő évi menetrend ezt illetően nem hoz javulást. Szakemberek szerint a MÁV-Startnál megrendelendő többlet vonatkilométeren keresztül kellene csatornázni a kiegészítő forrást.
A MÁV és a GySEV 2012 első félévében összességében újra több utast tudott elkönyvelni – a menetrendi ritkítás ellenére.

MÁV Zrt: Größere Kostenerstattung und rückläufige Einnahmen

Ungarn | Im Rahmen des neuen Mehrjahresvertrages bekommt die MÁV Zrt. als Infrastrukturunternehmen umgerechnet knapp 90 Mio. EUR mehr vom Staat als im Vorjahr. In der Ausgabe vom 15.10.2012 des Amtsblattes wurde die modifizierte Verordnung zu den Stützungen und Kostenerstattungen einzelner Unternehmen im öffentlichen Dienst veröffentlicht; demzufolge erhalten die Staatsbahnen 2012 Kosten in Höhe von insgesamt 66 Mrd. HUF (knapp 230 Mio. EUR) erstattet. Damit wird für die MÁV Zrt. für dieses Jahr ein ausgeglichenes Ergebnis erwartet. Die Trassengebühren im Personenverkehr sind wegen der Ausdünnung der Regionalverkehre seit April deutlich rückläufig, die Pläne für den neuen Fahrplan bringen keine Besserung. Fachleute fordern, dass die zusätzlichen Mittel an MÁV-Start für mehr bestellte Zugkilometer fließen sollen.
MÁV und GySEV verzeichneten im ers­ten Halbjahr 2012 insgesamt wieder einen Fahrgastzuwachs – trotz Ausdünnung der Fahrpläne.

Címkék: vasút finanszírozás járatritkítás díjbevétel közlekedésfinanszírozás pályainfrastruktúra

A bejegyzés trackback címe:

https://tourhongrie.blog.hu/api/trackback/id/tr154892122

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.