Nagysebességű vasúttal Kolozsvárra?

Segítené valaki nekem szövegértelmezéssel??
 
- Szíjjártó: "Beszélgetést és folyamatos párbeszédet akarunk a határvonal és az összes technikai paraméter megismerése érdekében" - miféle határvonal? mit jelentsen ez?
 
- "Tavaly a Bukaresttől Kolozsvárig tervezett szakasz felkerült a stratégiai beruházások listájára Romániában. A tervek szerint a vonal a román fővárost, a dél-romániai Craiovát, a bánáti Temesvárt, valamint Kolozsvárt érintené."
Ez milyen útvonal is pontosan? Talán Budapest–Kolozsvár–Bukarest–Temesvár félkör?
Stadler Giruno – a svájci gyártó motorvonata 250 km/h-val roboghat
(fotó: Reuters)
 
Ahhoz, hogy "igazi sikertörténet legyen"...
 
+ Első sorban is mindkét Fél legyen szíves, bizonyítani, hogy meglevő erőforrásaival hajlandó és képes, az eddigieknél nagyságrendekkel hatékonyabban gazdálkodni.
 
+ Például fokozatosan, tervszerűen be kell vezetni a legalább óránkénti ütemes közlekedést, valamint a busz-vasút integrációt. Így a jogos közlekedéspolitikai célok döntő részét el lehet érni - magasabb hatékonyságot és szolgáltatási szinvonalat.
Ezután meg lehet nézni, milyen viszonylatokon érdemes, nagysebességű (vagy inkább, emelt sebességű) vonal megépítésével erősíteni.
 
+ Mindig először el kell dönteni, hogy előre láthatóan kb. mekkora embertömeget mikor milyen útvonalon milyen menetidővel szeretnénk elszállítani, és ehhez pontosan milyen szolgáltatás kell (vonatnemek, vontatási megoldás, követés stb.)
Erre kell majd rászabni az infrastruktúrát; természetesen a teherszállítási igényeket is figyelembe véve. Az infra paramétereit úgy kell belőni és a részprojekteket úgy kell időzíteni, hogy egyfelől lehetővé teszi a megcélzott szolgáltatást, másfelől a beruházott összegek megtérülhessenek.
 
Nem szabad, fordítva ráülni a lóra, hogy pl. politikusok kitalálják, 300 km/h a nyerő szám, majd a kínaiakkal megépíttetjük.
Népgazdaságilag nem hatékony a nagysebesség, pláné ahol a szakmai kultúra és az infra átlag színvonala jócskán elmarad már az élvonaltól.
 
Ehelyett a meglevő hálózatokat kell gatyába rázni, majd ezen belül – vagy már ezen felül – meg lehet célozni bizonyos jövőbeni eljutási időt, menetidő-megtakarításokat közlekedésfejlesztési stratégiánk mentén.
A Giruno-szerelvények által nyújtott 250 km/h ésszerűnek tűnik egy alföldi jellegű kapcsolat számára a két főváros között. Temesvárt össze kellene kötni a majdani magyar emelt sebességű hálózattal, és onnan kell a leggyorsabb kapcsolatot létesíteni a két fővárossal.
Kolozsváron át nagyságrendileg a 200 km/h lehet a végcél, azonban a nehezebb hegyi szakaszok tartósan is maradhatnak a 120-160 tartományban, miközben egyes síkvidéki szakaszokon lehet pl. 230 km/h a csúcssebesség. Lényeg, hogy átszállási pontok hálózatát alakítunk ki, és két ilyen átszállási pont között bizonyos, 30 perccel osztható menetidőket, melyek hatékony átszállási kapcsolatokat eredményeznek. Így az egész országban lehet hatékonyan közlekedni, és az ilyen nemzeti hálózatokat nemzetközileg össze kell kötni.
 
Körülbelül így festene egy fejlesztési terv, ami mind sikeres, mind nemzetgazdaságilag ésszerű lehet.

Leginkább hálózatban kell gondolkodni. A demográfiai valóságok és a lehetőségek figyelembe vételével minél homogénebb szolgáltatást kell nyújtani a teljes lakosságnak és a gazdaság egész vertikumának.

A bejegyzés trackback címe:

https://tourhongrie.blog.hu/api/trackback/id/tr414752625

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.