VTour de Hongrie - Utolsó kommentek
blfr2@https://blog.hu
©2024 blog.hu
https://tourhongrie.blog.hu/2020/07/21/a_nagy_osszeboronalas/full_commentlist/1#c38730070
Válasz erre: A nagy összeboronálás
2020-07-23T05:39:27+02:00
2020-07-23T05:39:27+02:00
újember
http://blog.hu/user/357230
Lényeges a pénz, de nem az első és legfontosabb.<br />
Érdekes amit 10 éve írtam, ezekre a konkrétumokra gondoltuk akkor ugyanarról a témáról: <a rel="nofollow" href="https://tourhongrie.blog.hu/2011/03/10/a_nagy_integracio_es_a_tersegi_kozlekedes">tourhongrie.blog.hu/2011/03/10/a_nagy_integracio_es_a_tersegi_kozlekedes</a><br /><br />
Ha azt mondjuk, "hurrá, a vasút lett a gerinc" (vagy akár csak lesz) önmagában azzal, hogy a Volánbusz a MÁV-hoz kerül, ez jó esetben naív, rossz esetben tudatos félrebeszélés vagy félrevezetés. Ez a lépés se nem egyértelműen jó, se nem rossz, csupán az egyértelmű: önmagában nem ez a megoldás, a munka java még hátravan.
https://tourhongrie.blog.hu/2020/07/21/a_nagy_osszeboronalas/full_commentlist/1#c38730058
Válasz erre: A nagy összeboronálás
2020-07-23T05:06:17+02:00
2020-07-23T05:06:17+02:00
újember
http://blog.hu/user/357230
Attól függ, miről is szól az a politikai akarat, hogy könnyebb-e, egyetlen cégen át, vagy kisebb egységeken át érvényesíteni?<br /><br />
Nemzetközi tapasztalat szerint sokkal fontosabb az erős megrendelői szervezet megléte annál, hogy hány és mekkora szolgáltatók vannak.<br />
Németország egyes közlekedési szövetségei alatt százaz nagyságrendű közlekedési vállalat dolgozik, rengeteg az egy-két buszos családi vállalkozás is. A Flixbusz integratív üzleti modellje valami hasonló.
https://tourhongrie.blog.hu/2020/07/21/a_nagy_osszeboronalas/full_commentlist/1#c38728980
Válasz erre: A nagy összeboronálás
2020-07-22T18:54:27+02:00
2020-07-22T18:54:27+02:00
Budapest a kutyaszar városa
http://blog.hu/user/1187509
Több szakértelem és elhivatottság mellett több pénz is kellene az ágazatba. De arra ne számítson senki, hogy nem lesz veszteséges, mert nem lehet annyit kérni a jegyekért, hogy profitot termeljen. De egy normális vezetésű országban természetes, hogy az állam finanszírozza, elvégre elég adót beszed tőlünk ehhez. Pláne, ha kisvasút, stadionok, lówellness, oligarchák, haverok, külföld, pénzzel tömése helyett az állampolgáraira költené ezt a pénzt.
https://tourhongrie.blog.hu/2020/07/21/a_nagy_osszeboronalas/full_commentlist/1#c38727690
Válasz erre: A nagy összeboronálás
2020-07-22T12:15:07+02:00
2020-07-22T12:15:07+02:00
ez is egy vélemény
http://blog.hu/user/1442530
A "Nem kell 1 cég ..." következtetés önmagában lehet hogy igaz, ahogyan az is hogy politikai akarat kérdése az egész.<br /><br />
Viszont nem nehéz belátni hogy 1 céggel könnyebb az összes felsorolt pontot megvalósítani, és a politikai akaratot keresztülvinni.<br /><br />
Azaz ha van pozitív szándék, akkor hamarabb lesz jobb.
https://tourhongrie.blog.hu/2020/06/01/kinek_hianyzik_hogy_botranyhos_legyen/full_commentlist/1#c38572714
Válasz erre: Kinek hiányzik, hogy botrányhős legyen?
2020-06-04T08:48:29+02:00
2020-06-04T08:48:29+02:00
Ouvrez-vous à moi2
http://blog.hu/user/773924
Ha megengeded felhozok egy példát a teljesen oktalanul megszűnő vonalakra.<br /><br />
(Esztergom)-Komárom-Székesfehérvár. - reggeli járat. 10.00-ra ért Szfvárra, ahonnan ugye félóránként indul vonat a Velencei tóhoz és a Balcsihoz is. Ezt megszüntették, az estit meghagyták.<br /><br />
Ezzel télen nincs is gond, de turistaszezonban rengetegen használták ki, hogy csak Fváron kell átszállni és nem pöstön bóklászni, várni az óránkénti vonatokra. Tehát én a nyári menetrendben megtartanám a napi két pár vonatot, télen tényleg elég lehetne (!!) csak az egyik. De nem lesz. Ugyanis a 81-es út neve nem véletlenül halálút sajnos.<br /><br />
Pár éve volt rá példa hogy a vonat Móron felszedte a busz utasait, mert teljes lezárás volt a Fvári elkerülőnél.<br /><br />
Továbbá, sokszor találkoztam kiránduló csoportokkal és családokkal a Bzmot-on. Szűken voltunk, pedig azért egy vonaton vannak alternatív tartózkodási helyek, nem csak az ülések :) Velük mi lesz? Rendeljenek különbuszt? Fizessenek ki sokszázezret azért, amit a vasúton pártízezerből megoldhattak?<br /><br />
Szóval köszönjük a tervezőasztalnál ülő mérnök kollégáknak hogy a téli illetve karanténbeli utasszámok alapján hoznak döntéseket nyári bevezetéssel. Tapsözön. Kivárhatták volna a szeptembert.<br /><br />
Ennél még az is célszerűbb megoldás lett volna, ha reggel lemegy Fvárra a vonat és este jön vissza.<br /><br />
De ugye ehhez gondolkodni is kellene tudni.
https://tourhongrie.blog.hu/2020/06/01/kinek_hianyzik_hogy_botranyhos_legyen/full_commentlist/1#c38572280
Válasz erre: Kinek hiányzik, hogy botrányhős legyen?
2020-06-04T00:48:23+02:00
2020-06-04T00:48:23+02:00
újember
http://blog.hu/user/357230
<a href="https://tourhongrie.blog.hu/2020/06/01/kinek_hianyzik_hogy_botranyhos_legyen?full_commentlist=1#c38570028" class="reply_nick_447372" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38570028 );">@csacskó</a>: Igen. Egyfelől a vasútnál 30-50 éves ciklusokban is kell gondolkodni, így aztán ami nincs elintézve vagy régen rossz fordulatot vett stb., még gyakran visszaköszön.<br />
Másfelől gazdaság- és fejlesztéspolitikai téma, nagy trendek tárgya. Most is alakult bizonyos nyomás, hogy ezt a túlkapást, globális központosítást vegyük vissza valamelyest. Az is igaz, a vidéknek olykor többet alkothatná, tehetne saját magáért.
https://tourhongrie.blog.hu/2020/06/01/kinek_hianyzik_hogy_botranyhos_legyen/full_commentlist/1#c38570700
Válasz erre: Kinek hiányzik, hogy botrányhős legyen?
2020-06-03T15:05:17+02:00
2020-06-03T15:05:17+02:00
Weißkopf
http://blog.hu/user/609866
"Legyen róla olyan szakmai, politikai, társadalmi vita, mely végig elkíséri a többéves folyamatot." 2010 óta miről volt ebben az országban szakmai vagy társadalmi egyeztetés, vita? A Fidesz (vagyis Orbán) kigondol valamit, a 2/3-nyi mameluk másnap törvénybe foglalja, oszt jó napot!
https://tourhongrie.blog.hu/2020/06/01/kinek_hianyzik_hogy_botranyhos_legyen/full_commentlist/1#c38570144
Válasz erre: Kinek hiányzik, hogy botrányhős legyen?
2020-06-03T10:51:39+02:00
2020-06-03T10:51:39+02:00
Sleepy Gonsales
http://blog.hu/user/160299
<a href="https://tourhongrie.blog.hu/2020/06/01/kinek_hianyzik_hogy_botranyhos_legyen?full_commentlist=1#c38569774" class="reply_nick_357230" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38569774 );">@újember</a>: Mert ha autózol, akkor bődületes mennyiségű adót fizetsz, ha vonatozol, akkor meg bődületes mennyiségű állami pénzt veszel igénybe.<br />
A környezetvédelem pedig csak dajkamese, valójában semmit sem számít,csak arra jó hogy lelkiismeret-furdalást ébresszenek bennünk.
https://tourhongrie.blog.hu/2020/06/01/kinek_hianyzik_hogy_botranyhos_legyen/full_commentlist/1#c38570028
Válasz erre: Kinek hiányzik, hogy botrányhős legyen?
2020-06-03T10:18:01+02:00
2020-06-03T10:18:01+02:00
csacskó
http://blog.hu/user/447372
Mint minden ilyen cikkhez:Moldova: akit a mozdony füstje megcsapott.... Miért van az , hogy 30-40 évvel ezelötti dolgok köszönnek mindig vissza újra meg újra? Lásd Hofi aranyköpései mai napig helytállóak. Moldova könyv.. "Racionalizálás"..Siralmas, de annyiban gáz a dolog, hogy ezzel megmutatják, mennyire nem tevékeny a vidék. Gócpontok vannak, ahova odatelepül a multi aztán kész. Őket kiszolgálják vasúttal, a többiek meg nem számítanak.
https://tourhongrie.blog.hu/2020/06/01/kinek_hianyzik_hogy_botranyhos_legyen/full_commentlist/1#c38570024
Válasz erre: Kinek hiányzik, hogy botrányhős legyen?
2020-06-03T10:17:46+02:00
2020-06-03T10:17:46+02:00
<a href="https://tourhongrie.blog.hu/2020/06/01/kinek_hianyzik_hogy_botranyhos_legyen?full_commentlist=1#c38569758" class="reply_nick_994924" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38569758 );">@Buchhalter</a>: <br />
De ez már nem is az van, hogy a kihalt szárnyvonalakat építik le, hanem gyakorlatilag mindent, ami nem Budapest központú. Pl. anno volt Bécs-Sopron-Szombathely-Pécs (illetve Gyékényes-Zágráb) intercity. Később gyorsvonat lett belőle, aztán megszúntették, de maradt napi egy oda-vissza Pécs-Szombathely gyorsvonat (korábban több is volt), Szombathely-Sopron között meg óránként van egy személyvonat. Na a mostani változtatással Pécs-Szombathely immár 2 vagy 3 átszállásos lett. Most már Szombathely-Pécs között is Budapest felé érdemes kerülni, ami most nem nézem meg, de majdnem duplája lehet a távnak (Sopron-Pécs az 300 km Szombathely-Gyékényes felé, 450 km Kelenföld felé).<br /><br />
Aztán persze az ilyen leépítések önbeteljesítőként hatnak, mivel a megcsonkított viszonylatokon tovább csökken az utasszám, míg a budapesti kerülők miatt a Budapest központú viszonylatokban erősödik. Így mindenki rosszzul jár, a budapesti agglomerációs viszonylatokban az egyre nagyobb torlódások miatt késnek a vonatok, míg vidéken még jobban leépül a tömegközlekedés.
https://tourhongrie.blog.hu/2020/06/01/kinek_hianyzik_hogy_botranyhos_legyen/full_commentlist/1#c38569774
Válasz erre: Kinek hiányzik, hogy botrányhős legyen?
2020-06-03T09:07:04+02:00
2020-06-03T09:07:04+02:00
újember
http://blog.hu/user/357230
A többiek meg autózzanak. Ez így hatékony - nekem. (Tarlós-féle szupertitkos közlekedési koncepció)
https://tourhongrie.blog.hu/2020/06/01/kinek_hianyzik_hogy_botranyhos_legyen/full_commentlist/1#c38569758
Válasz erre: Kinek hiányzik, hogy botrányhős legyen?
2020-06-03T09:01:46+02:00
2020-06-03T09:01:46+02:00
Buchhalter
http://blog.hu/user/994924
<a href="https://tourhongrie.blog.hu/2020/06/01/kinek_hianyzik_hogy_botranyhos_legyen?full_commentlist=1#c38569358" class="reply_nick_272724" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38569358 );">@okleveles naiv</a>: ha semmi értelmeset nem tudsz hozzá szólni,ehhez kár volt pütyögnőd!Szánt szándékkal szétverik a mellékvonali vasút rendszert! Ergo a vidék még kihaltabb lesz.Nem lesz senki aki vetne -aratna.Majd eheted a szóját baszki Kínából! Különben hogy viseled el magad nap mint nap?Nehezen?Bár ezen nem csodálkozom.
https://tourhongrie.blog.hu/2020/06/01/kinek_hianyzik_hogy_botranyhos_legyen/full_commentlist/1#c38569358
Válasz erre: Kinek hiányzik, hogy botrányhős legyen?
2020-06-02T23:52:11+02:00
2020-06-02T23:52:11+02:00
okleveles naiv
http://blog.hu/user/272724
Röghöz kötött közmunkásnak nem kell vasút.<br />
Sem.
https://tourhongrie.blog.hu/2020/05/15/hibrid_szolgaltato_eletszeru_szolgaltatas/full_commentlist/1#c38530872
Válasz erre: Hibrid szolgáltató – életszerű szolgáltatás?
2020-05-21T00:19:31+02:00
2020-05-21T00:19:31+02:00
újember
http://blog.hu/user/357230
@Európai téridő: elveszítette a választást, kapott 'neki való fájdalomcsillapitót' (PONT vidéki, PONT tömegközlekedés..)?<br />
(Sötétben tapogatózom.)
https://tourhongrie.blog.hu/2020/05/15/hibrid_szolgaltato_eletszeru_szolgaltatas/full_commentlist/1#c38529334
Válasz erre: Hibrid szolgáltató – életszerű szolgáltatás?
2020-05-20T14:18:35+02:00
2020-05-20T14:18:35+02:00
Európai téridő
http://blog.hu/user/898703
<a href="https://tourhongrie.blog.hu/2020/05/15/hibrid_szolgaltato_eletszeru_szolgaltatas?full_commentlist=1#c38527990" class="reply_nick_357230" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38527990 );">@újember</a>: A bosszút fejtsd ki bővebben, ha kérhetném.
https://tourhongrie.blog.hu/2020/05/15/hibrid_szolgaltato_eletszeru_szolgaltatas/full_commentlist/1#c38527990
Válasz erre: Hibrid szolgáltató – életszerű szolgáltatás?
2020-05-20T00:11:30+02:00
2020-05-20T00:11:30+02:00
újember
http://blog.hu/user/357230
<a href="https://tourhongrie.blog.hu/2020/05/15/hibrid_szolgaltato_eletszeru_szolgaltatas?full_commentlist=1#c38517714" class="reply_nick_898703" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38517714 );">@Európai téridő</a>: csak kíváncsiságból (inkább off), nem akarom vitatni az utolsó sort, bár túl konkrét forgatókönyvét nem látom, de konkrétan Tarlós közlekedésügyi szerepvállalása miképpen segítené a titán felépítését? Egyáltalán nem látok tisztán, mi lehetett OV szándéka ezzel a sajátos kihívással, akár valamiféle sajátos bosszú is lehet?
https://tourhongrie.blog.hu/2020/05/15/hibrid_szolgaltato_eletszeru_szolgaltatas/full_commentlist/1#c38517714
Válasz erre: Hibrid szolgáltató – életszerű szolgáltatás?
2020-05-16T18:37:59+02:00
2020-05-16T18:37:59+02:00
Európai téridő
http://blog.hu/user/898703
Taplós Pityu Vitézy Dávid koncepciójával vitatkozik ezen a sajátos módon, de ő nem közlekedési, "humánlogisztikai" szakember. Orbán esetleg éppenséggel "versenyezteti őket", de az az opció is a pakliban van, hogy a vén betyárnak savanya az a szőlő, hogy netán a már éretten ifjú titánt "építi fel" a Fidesz budapesti főpolginak.
https://tourhongrie.blog.hu/2013/09/07/zold_jelzes_ujabb_szunetelo_nemet_vasutvonalaknak/full_commentlist/1#c22672862
Válasz erre: Zöld jelzés újabb szünetelő német vasútvonalaknak?
2014-04-24T07:25:30+02:00
2014-04-24T07:25:30+02:00
újember
http://blog.hu/user/357230
<a href="http://tourhongrie.blog.hu/2013/09/07/zold_jelzes_ujabb_szunetelo_nemet_vasutvonalaknak?fullcommentlist=1#c22577693" class="reply_nick_447013" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 22577693 );">@VT22</a>: Egyetértek, hogy elúszott egy esély, a helyzet rosszabb és sajnos a regionális forgalom egésze veszélyeztetté vált, mivel az idő múlásával nő egy újabb politikai ámokfutás veszélye.<br />
Az újabb kormányzati ciklus elején újabb esélyt jelent a kormányzati elsőbbségek determinálása. Tekintettel a kiszámíthatatlanságra, veszélyre, annál fontosabb lenne, hallatszani a hangunkat...
https://tourhongrie.blog.hu/2013/09/07/zold_jelzes_ujabb_szunetelo_nemet_vasutvonalaknak/full_commentlist/1#c22577693
Válasz erre: Zöld jelzés újabb szünetelő német vasútvonalaknak?
2014-04-20T18:17:08+02:00
2014-04-20T18:17:08+02:00
VT22
http://blog.hu/user/447013
"Magyarországon lesz-e még valami a régebben beharangozott újranyitási körből?"<br /><br />
Erre most úszott el az esély. A választási mosolypolitika hónapjai vannak, mégsem volt egy árnyalatnyi utalás a politika részéről nemhogy újranyitásra, de a tragikusan szűkre szabott regionális vonatkilométer-kvóta emelésére. Aligha várható, hogy az önkormányzati választásokig teret kapnak a mellékvonalak. Sajnos rosszabb a helyzet, mint 4 éve volt: akkor még világosan látszott, hogy melyik vonal van veszélyben. Ma már gyakorlatilag nem lehet megmondani, különösebb vasútvonal-besorolás nélkül a regionális vasúti közlekedés egésze veszélyeztetetté vált. Történjen az mellékvonalon vagy akár fővonalon.
https://tourhongrie.blog.hu/2013/10/03/_domestice_szechenyi_baratja_es_az_olcso_vasut/full_commentlist/1#c20760210
Válasz erre: „Domestice!” Széchenyi ifju barátja és az olcsó vasút
2013-10-08T05:08:41+02:00
2013-10-08T05:08:41+02:00
újember
http://blog.hu/user/357230
Meg fogom nézni egyrészt Hollán könyvét a MÁV-Dokban, másrészt a vasúttörténészeket kérdezem. Két dolog biztos:<br />
- Majdán János úgy foglalja össze Hollán-féle elmélet gyakorlatba ültetését, hogy "mivel a szerelvények nem mentek gyorsan a helyiérdekú vasutakon, ezért a fővonalakon használt, de ott lecserélt síneket rakták le a mellékvonalakon." Elsődleges forrást itt nem idéz alátámasztásul.<br />
- A vissznyeremény szélesebb körű, tervszerű felhasználása most lehetene a megoldás jelentős része.<br />
Azért csodálkoznék, ha 20. századi lenne az első gyakorlati példa, hiszen van benne logika és a HÉV-törvény alkotásakor már akadt bőven csereérett felépítmény, bár ha jól gondolom, a legkorábbi sínanyag annak elavult profilja és gyengébb acélminősége miatt akkor sem volt alkalmas ilyen jellegű újrahasznosításra.
https://tourhongrie.blog.hu/2013/10/03/_domestice_szechenyi_baratja_es_az_olcso_vasut/full_commentlist/1#c20760165
Válasz erre: „Domestice!” Széchenyi ifju barátja és az olcsó vasút
2013-10-08T02:08:58+02:00
2013-10-08T02:08:58+02:00
VT22
http://blog.hu/user/447013
"Az alacsonyabb követelményeknek köszönhetően a fővonali felújításból származó anyagokat (vissznyereményt) fel lehet használni."<br /><br />
Nem hallottam róla, hogy történt volna valahol ilyen abban a korban. A HÉV-ek mindig olcsóbb-gyengébb, de új sínanyagból épültek. A költségcsökkenés a kisajátítás részleges elmaradása, és az egyszerűbb földmunkákkal járó nyomvonalvezetés következménye.<br /><br />
Egy példát tudok mondani: Fele részben használt sínekből épült a Lakitelek-Kunszentmárton vonal, csak az már más korszak.
https://tourhongrie.blog.hu/2013/09/07/zold_jelzes_ujabb_szunetelo_nemet_vasutvonalaknak/full_commentlist/1#c20557080
Válasz erre: Zöld jelzés újabb szünetelő német vasútvonalaknak?
2013-09-07T17:04:18+02:00
2013-09-07T17:04:18+02:00
iJoe
http://blog.hu/user/93801
"milyen elvek és elsőbbségek mentén cselekszünk?"<br />
A fő szempont: van-e prominens Fideszes képviselő a térségben. <br /><br />
A vonal hasznossága és szükségessége nem számít. Megjegyzem, hogy Magyarországon 2007. előtt sem volt felesleges vasútvonal, sőt, a '68-as közlekedéspolitikai koncepció révén bezárt vonalak többségére - normális pályavasúttal - szükség lenne. Ezek nélkül ugyanis elképesztően hiányos, főként a fővárosba jutáshoz alkalmas a vasúthálózatunk, és több nagyváros között botrányosan gyenge az eljutási lehetőség.
https://tourhongrie.blog.hu/2013/04/09/ami_nemetorszagban_is_szenzacios/full_commentlist/1#c19497566
Válasz erre: Ami Németországban is szenzációs...
2013-04-10T09:40:40+02:00
2013-04-10T09:40:40+02:00
újember
http://blog.hu/user/357230
Második ránézésre persze Németországban is évtizedes vívódás árán jutottak el odáig. Kedvezőbb gazdasági helyzet ide vagy oda, emberek vagyunk.<br />
Szerintem ez nem jelenti azt, hogy gyengébb alapfeltételek mellett kilátástalan. Egyszerűen annál jobban figyeljünk arra, hogy verebet ne ágyúval akarjunk elejteni, méretgazdaságos megoldásokra törekedjünk. Rá fogunk jönni, hogy a napi legalább 1000 utas sincs betonba öntve, a vasút ezalatt is gazdaságos lehet. Minimum azzal tartozunk magunknak (a múltnak és jövendőnek), hogy megkíséreljük.
https://tourhongrie.blog.hu/2013/04/09/ami_nemetorszagban_is_szenzacios/full_commentlist/1#c19495760
Válasz erre: Ami Németországban is szenzációs...
2013-04-09T22:04:38+02:00
2013-04-09T22:04:38+02:00
iJoe
http://blog.hu/user/93801
Nem kellene különösen nagy meglepetésnek lenni a dologban, ugyanis az történt itt, ami annak idején a magyar helyiérdekű vasutak kiépítését ösztönözte: kockázati befektetők vállalták, hogy létrehoznak valamit, az állam pedig, miután az engedélykiadással érdemesnek találta a szolgáltatás megindítását, hozamgaranciát vállalt, azaz fedezte például a személyszállítási árkiegészítést. <br />
Ha ilyen konstrukcióban lehetne Magyarországon vasutakat átvenni és felújítani, vélhetőleg lenne magán szolgáltató a mellékvonalakra is. Mindez megfelelő tarifaközösséggel, nem konkurenciaharcot vívó volánokkal, jó átszállási kapcsolatokkal, esetleg eleve ésszerű útvonalakkal vélhetőleg be is váltaná a számításaikat.
https://tourhongrie.blog.hu/2012/12/21/beszedes_szamok_hatekony_vasut_kevesebb_gepkocsi/full_commentlist/1#c18619183
Válasz erre: Beszédes számok: hatékony vasút = kevesebb gépkocsi
2012-12-22T18:23:15+01:00
2012-12-22T18:23:15+01:00
átlátó
http://blog.hu/user/75558
Már a railjet se olyan, mint régen...lelakják a csövesek, akik nem csak a hamburgert zabálják egész úton, hanem hangoskodnak, meg büdösek is, nem csak a cefrétől...ha a látens labanc rájuk néz, akkor meg okoskodnak is, hogy mijalófasztbámulsz, sengeni polgár vagyok. Egyszer valamelyiket le fogja dobni egy gyengébb idegzetű labanc vasastiszt és neki fogok igazat adni.<br />
Az, hogy a MÁV belföldi vonatként is használja ezeket, lassan olyan állapotokat teremt, mint anno volt a szabolcsi fekete vonat.<br />
Amúgy meg railjetet még Bakttakékre is, mert ha lenne, akkor a baktakékiek is használnák. Baktakék behelyettesíthető. Azt a retket, koszt, dzsuvát, gazt, omladozó épületeket, ami a vágányok mellet van, hát mittudomén, India jut eszembe időnként.<br />
A felújítás alatt álló kelenföldi pályaudvar lift, mozgólépcső, rámpa nélküliségéhez gratulálok, pedig autóval-motorral is közlekedek.
https://tourhongrie.blog.hu/2012/12/21/beszedes_szamok_hatekony_vasut_kevesebb_gepkocsi/full_commentlist/1#c18618578
Válasz erre: Beszédes számok: hatékony vasút = kevesebb gépkocsi
2012-12-22T17:12:14+01:00
2012-12-22T17:12:14+01:00
vladimir964
http://blog.hu/user/679087
Hogy mennyit jelent a minőségi utazás: munkámból kifolyólag elég sokat utazom, és ha szabadon választhatok, mindig vonattal teszem. Nos, maradva csak a belföldi realitásoknál, egész más dolog egy railjetben utazni kulturáltan, kényelmesen, mint mondjuk a Pécs-Nagykanizsa között 160 km-t 3,5 (!!!!!) óra alatt megtevő gyors (!!!!) vonaton zötykölődve.
https://tourhongrie.blog.hu/2012/12/21/beszedes_szamok_hatekony_vasut_kevesebb_gepkocsi/full_commentlist/1#c18618491
Válasz erre: Beszédes számok: hatékony vasút = kevesebb gépkocsi
2012-12-22T17:01:04+01:00
2012-12-22T17:01:04+01:00
újember
http://blog.hu/user/357230
Benzin ár - tiszta sor, egyetértek, hogy ez most a fő ok. Az is egyértelmű: nagyon sokat jelent a jó menetrend, és új járművekkel, jó szolgáltatással, üzletpolitikai kedvezményekkel is utasokat lehet nyerni. Segítene a busz-vonat tarifális és menetrendi integráció.<br />
Infrastruktúra-építés - elég baj, ha ilyen haszonnal dolgoznak (nem az én világom, de nem hagyhat hidegen). Eleve sokkal olcsóbb egy térségi vonal rendbetétele.
https://tourhongrie.blog.hu/2012/12/21/beszedes_szamok_hatekony_vasut_kevesebb_gepkocsi/full_commentlist/1#c18617946
Válasz erre: Beszédes számok: hatékony vasút = kevesebb gépkocsi
2012-12-22T15:49:06+01:00
2012-12-22T15:49:06+01:00
Online Távmunkás
http://blog.hu/user/600563
A MÁV-nak azért van több utasa, mert a benzin ára gyorsabban emelkedett, mint a vonatjegyé és ezért sokkal kevesebben autóznak belföldön és a szomszédos országok felé is. Hasonló okokból van a BKV-nak is több utasa.
https://tourhongrie.blog.hu/2012/12/21/beszedes_szamok_hatekony_vasut_kevesebb_gepkocsi/full_commentlist/1#c18617818
Válasz erre: Beszédes számok: hatékony vasút = kevesebb gépkocsi
2012-12-22T15:27:11+01:00
2012-12-22T15:27:11+01:00
sanyix
http://blog.hu/user/214036
nálunk a vasút építés sem olcsóbb mint az autópálya. Simicska úr a közgéppel tesz róla hogy 10x ára legyen.
https://tourhongrie.blog.hu/2012/12/11/a_mintadiak_buszos_ujitas_es_a_tramtrain/full_commentlist/1#c18566058
Válasz erre: A mintadiák: buszos újítás – és a tramtrain
2012-12-16T20:28:15+01:00
2012-12-16T20:28:15+01:00
újember
http://blog.hu/user/357230
Közérthetően a tramtrainről<br />
Lehetőségek Debrecenben és máshol<br /><br /><a rel="nofollow" href="http://tourhongrie.blog.hu/2012/12/11/a_mintadiak_buszos_ujitas_es_a_tramtrain">tourhongrie.blog.hu/2012/12/11/a_mintadiak_buszos_ujitas_es_a_tramtrain</a>
https://tourhongrie.blog.hu/2012/12/11/a_mintadiak_buszos_ujitas_es_a_tramtrain/full_commentlist/1#c18521139
Válasz erre: A mintadiák: buszos újítás – és a tramtrain
2012-12-11T15:58:02+01:00
2012-12-11T15:58:02+01:00
újember
http://blog.hu/user/357230
Másik HVG cikk, kötöttpályás újítás témában:<br /><a rel="nofollow" href="http://hvg.hu/cegauto/20121210_Tehervillamos">hvg.hu/cegauto/20121210_Tehervillamos</a><br /><br />
Az általános villamos renészansz nyomán elérkezik-e a városi kötöttpályás teherszállítás renészansza?
https://tourhongrie.blog.hu/2012/09/29/feltetelesen_a_kerka-videken/full_commentlist/1#c18223952
Válasz erre: Feltételesen a Kerka-vidéken
2012-11-05T23:24:00+01:00
2012-11-05T23:24:00+01:00
újember
http://blog.hu/user/357230
Biztos nem voltam elég erőszakos: mostanáig sem sikerült tisztázni "a részleteket". Főleg azt sem, mikor kerül végül bevezetésre a 23. vonalon (más közvetett hír szerint a Csorna-Pápa vonalon is)? Jól értettük egymást, s ha igen, azóta mi történt?<br />
Tény, hogy a menetrend tervezetben nincs rá utalás, a menetrenddel hivatalból foglalkozóknak nincs róla tudomásuk; a hír szerint helyben, a fronton sem tudnak semmiről a mai napig :(
https://tourhongrie.blog.hu/2012/05/27/a_szlovak_magyar_zoldhatar_akadalymentesiteserol/full_commentlist/1#c18130290
Válasz erre: A szlovák-magyar zöldhatár akadálymentesítéséről
2012-10-25T10:10:29+02:00
2012-10-25T10:10:29+02:00
újember
http://blog.hu/user/357230
2012. októberben elkezdték a Kajata–Biste "kerékpárút" szlovák oldali útszakaszának megépítését.
https://tourhongrie.blog.hu/2012/09/27/utasforum_az_orszag_hazaban/full_commentlist/1#c17988370
Válasz erre: Utasfórum az ország házában
2012-10-08T06:17:57+02:00
2012-10-08T06:17:57+02:00
újember
http://blog.hu/user/357230
Szervezői oldalról a 'lagymatag' szó lett kifogasolva.<br />
Miközben távol áll tőlem a személyeskedés és sértés szándéka, az önkritikának helye van és magamat is beleértem az első helyeken.<br />
Nem dőlhetünk hátra, összességében még túl erőtlen, amit teszünk.<br />
Azt nem tehetünk, hogy még kevesebbet alszunk és még több időt kipréselünk a napból, de el kell gondolkodnunk azon, hogyan lehetünk hatékonyabbak, tárgyilagosabbak, felkészültebbek.
https://tourhongrie.blog.hu/2012/09/29/feltetelesen_a_kerka-videken/full_commentlist/1#c17971991
Válasz erre: Feltételesen a Kerka-vidéken
2012-10-05T16:05:12+02:00
2012-10-05T16:05:12+02:00
Adani
http://blog.hu/user/41196
Ugyan nem nagyvasúton ,de HÉV vonalon volt már feltétele megállóhely Tölgyes/Szentjakabnál a Gödöllői HÉV-en.<br /><br />
Ott faék egyszerűséggel ment a dolog. Akkoriban mikor ez ment úgy 5-6 éve Tölgyes még egy mindentől távol egy erdőben lévő hely volt, néhány nyaralóval meg hétvégi házzal, még közművek se nagyon voltak, szinte csak villany. Később épült oda egy lakópark bele az erdő közepébe, amihez épültek közművek is (vezetékes víz, gáz, kábelTV, telefon, internet stb.), akkor lett állandó megálló, mert megnőtt kicsit a forgalom, ahogy benépesült a lakópark. <br /><br />
Előtte a megállás úgy működött, hogy nappal a vonatnak integettek a peron széléről (felszállási szándékát időben jelezze, ez volt a megállónál kirakva figyelmeztetésként). A vonatnál meg szólni kellett a vezérnek/kalauznak ,aki intézkedett. Éjszaka pedig öngyújtóval vagy elemlámpával jeleztek a vonatnak. <br />
Tipikusan olyan megállókra való a rendszer ,ahol minimális a forgalom és sokszor feleslegesen állnak meg a vonatok, ill. vicinális vonalakra.<br /><br />
Fővonalnál pl. a 120-ason van pl. Pusztapó és Csugar vagy akár Nagylapos és Kétpó, ahol nem mindig van le/fel szálló.
https://tourhongrie.blog.hu/2012/09/29/feltetelesen_a_kerka-videken/full_commentlist/1#c17935221
Válasz erre: Feltételesen a Kerka-vidéken
2012-10-01T11:18:29+02:00
2012-10-01T11:18:29+02:00
VT22
http://blog.hu/user/447013
Szurkolok neki hogy működjön, csak terjedjen is el...<br /><br />
Volt már előremutató lépés arrafele, kalauz nélküli közlekedés a 22-esen, aztán mégis bezárták.<br /><br />
Kíváncsi vagyok, ilyen esetben hogyan számlázza majd a megállások költségét a pályavasút a startnak, gondolom ez volt eddig is a "leküzdhetetlen technikai akadály".
https://tourhongrie.blog.hu/2012/09/29/feltetelesen_a_kerka-videken/full_commentlist/1#c17933785
Válasz erre: Feltételesen a Kerka-vidéken
2012-10-01T05:31:53+02:00
2012-10-01T05:31:53+02:00
újember
http://blog.hu/user/357230
<a href="http://tourhongrie.blog.hu/2012/09/29/feltetelesen_a_kerka-videken?fullcommentlist=1#c17933752" class="reply_nick_44797" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 17933752 );">@kopaszsop</a>: köszönöm, máskor is értékelem a javításokat.<br /><br />
@Freiherr: igen, csatolt Bz mellett hogyan fog itt működni, bő 2 hónap múlva?<br />
Ha normálisan elő van készítve, simán működhet.<br /><br />
@Mindenki: miután kiderülnek a részletek, segíthetünk, felkészíteni az utasokat.
https://tourhongrie.blog.hu/2012/09/29/feltetelesen_a_kerka-videken/full_commentlist/1#c17933752
Válasz erre: Feltételesen a Kerka-vidéken
2012-10-01T03:33:42+02:00
2012-10-01T03:33:42+02:00
kopaszsop
http://blog.hu/user/44797
vetekedett a vetekszett helyett :S
https://tourhongrie.blog.hu/2012/09/29/feltetelesen_a_kerka-videken/full_commentlist/1#c17933634
Válasz erre: Feltételesen a Kerka-vidéken
2012-10-01T00:48:37+02:00
2012-10-01T00:48:37+02:00
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn
http://blog.hu/user/479710
Erre kiváncsi vagyok, hogy fog itthon működni.
https://tourhongrie.blog.hu/2012/09/29/feltetelesen_a_kerka-videken/full_commentlist/1#c17931614
Válasz erre: Feltételesen a Kerka-vidéken
2012-09-30T19:49:09+02:00
2012-09-30T19:49:09+02:00
vidi-master
http://blog.hu/user/111180
végre, végre, itt volt az ideje. a rendszer kiépítése (jelzésre) nem nagy költség, ellenben sokat lehet spórolni.
https://tourhongrie.blog.hu/2012/05/27/a_szlovak_magyar_zoldhatar_akadalymentesiteserol/full_commentlist/1#c17798713
Válasz erre: A szlovák-magyar zöldhatár akadálymentesítéséről
2012-09-13T09:00:19+02:00
2012-09-13T09:00:19+02:00
újember
http://blog.hu/user/357230
A buszjáratokról is találunk itt összeállítást!
https://tourhongrie.blog.hu/2012/05/27/a_szlovak_magyar_zoldhatar_akadalymentesiteserol/full_commentlist/1#c17798703
Válasz erre: A szlovák-magyar zöldhatár akadálymentesítéséről
2012-09-13T08:59:28+02:00
2012-09-13T08:59:28+02:00
újember
http://blog.hu/user/357230
Hasonló témájú írás:<br /><a rel="nofollow" href="http://hovamegyavonat.blog.hu/2012/09/13/hatareset_szlovakia_elso_fejezet#comment-form">hovamegyavonat.blog.hu/2012/09/13/hatareset_szlovakia_elso_fejezet#comment-form</a>
https://tourhongrie.blog.hu/2012/03/29/juniusig_fordulat_kell/full_commentlist/1#c17555263
Válasz erre: Júniusra fordulat kell!
2012-08-16T07:16:08+02:00
2012-08-16T07:16:08+02:00
újember
http://blog.hu/user/357230
"Ezért sokkal óvatosabban, megfontoltabban kellene eljárni az újítások során."<br />
Hát, a remélt júniusi fordulat helyett az étteremkocsikat is elveszítettük a déli menetrenddel. Azóta már az iskolakezdetről is lekéstünk már, tényleg illene, életre kell kelteni ezt a kampányt (összefogást) is.<br />
Ennek szellemében szeretettel meghívom a Tisztelt Olvasót is, hogy nyugodtan találjon szóra. Beszéljük meg dolgainkat, egyeztessük lépéseinket!
https://tourhongrie.blog.hu/2012/06/18/palyas_elsobbsegek/full_commentlist/1#c17371317
Válasz erre: Pályás elsőbbségek
2012-07-22T10:35:06+02:00
2012-07-22T10:35:06+02:00
újember
http://blog.hu/user/357230
Örömmel halljuk: nem erőltetik a gyorsforgalmú útépítést, hanem egyre inkább a meglevő úthálózat karbantartása kerül előtérbe.<br />
- Kérdés, ha nincs autópálya-moratórium, akkor ez a szándék pontosan mit jelent?<br />
- A közúthálózat és a vasúti korridorok mellett a térségi vasúthálózatokkal is erőteljesen foglalkozni kell.<br /><a rel="nofollow" href="http://magyarkozlekedes.hu/index.php/kozut/10080-voelner-pal-hangsulyt-kapnak-az-utfelujitasok">magyarkozlekedes.hu/index.php/kozut/10080-voelner-pal-hangsulyt-kapnak-az-utfelujitasok</a>
https://tourhongrie.blog.hu/2012/04/20/a_tortenelem_fomedrebol_kiesik_a_magyar_vasut/full_commentlist/1#c16439721
Válasz erre: A történelem főmedréből kiesik a magyar vasút?
2012-04-20T22:54:03+02:00
2012-04-20T22:54:03+02:00
újember
http://blog.hu/user/357230
<a href="http://tourhongrie.blog.hu/2012/04/20/a_tortenelem_fomedrebol_kiesik_a_magyar_vasut?fullcommentlist=1#c16435529" class="reply_nick_174754" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 16435529 );">@ügyeske</a>: Köszönöm - a hiányzó adatot pótoltam pár hiba kijavítása mellett.
https://tourhongrie.blog.hu/2012/04/20/a_tortenelem_fomedrebol_kiesik_a_magyar_vasut/full_commentlist/1#c16435529
Válasz erre: A történelem főmedréből kiesik a magyar vasút?
2012-04-20T14:48:17+02:00
2012-04-20T14:48:17+02:00
ügyeske
http://blog.hu/user/174754
ELSŐ ????<br />
none !<br />
akkor érdeklődnék kellő tisztelettel, hony hánylakost is számlál a melyik kisváros, mert ez kissé kusza ...<br />
"A zűrös csütörtöki nap után irány Vésztő, Békéscsaba, Mezőhegyes. Előre láthatóan az út legkomolyabb megmozdulása a 6. szálláshelyen lesz, a lakost számláló kisvárosban. Idáig csak néhány fős diszkrét találkozókra tellett, itt pedig az önkormányzat mozgósította a lakosságot és a VTour áthaladására időzítve ritkításellenes tüntetést szervez."<br /><br />
kissé összeszedetlennek tűnik nekem ez poszt.<br />
Csak nekem ??
https://tourhongrie.blog.hu/2012/03/30/reszvetel_a_vasuti_tour_de_hongrie_ben/full_commentlist/1#c16262906
Válasz erre: A Vasúti Tour de Hongrie étlapja
2012-04-02T13:56:45+02:00
2012-04-02T13:56:45+02:00
újember
http://blog.hu/user/357230
500+ jegy: a MÁV Start Üzletszabályzata szerint ha úgy választjuk tetszőleges, 500 kilométernél hosszabb útvonalunkat, hogy ugyanazt a pontot kétszer nem érintjük, és az útvonal nem szakad meg, akkor 500 km-nál „megáll a vasút kilométer számlálója”. Az 500+ jegyet úgy is használhatjuk, hogy ahol kitérőt teszünk egy szárnyvonalra, ott megszakítjuk az utat Az 500+ jegyet „parkoljuk”, veszünk a szárnyvonalra egy retúr jegyet, majd az adott pontra visszatérve, a 500+ jeggyel utazunk tovább.<br />
Közzé fogjuk tenni a teljes útvonalat amit kérni kell. A távolsági utazók megvehetik az egész kört, vagy azt a tetszőleges szakaszt, amelyen részt kívánnak venni.
https://tourhongrie.blog.hu/2010/10/25/118_119_nyirvideki_kisvasut/full_commentlist/1#c16225140
Válasz erre: 118-119 Nyírvidéki kisvasút
2012-03-29T15:30:06+02:00
2012-03-29T15:30:06+02:00
iJoe
http://blog.hu/user/93801
<a href="http://tourhongrie.blog.hu/2010/10/25/118_119_nyirvideki_kisvasut?fullcommentlist=1#c16224922" class="reply_nick_357230" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 16224922 );">@újember</a>: Svájcban is zseniálisan működnek a keskeny nyomközű vasutak. Ütemes menetrend, rugalmas, mindenhová elérő teherszállítás, maximálisan profit orientált hozzáállás, megértve azt, hogy hosszútávú profitálásra úgy van lehetőség, ha megfelelő szolgáltatási színvonalat nyújtanak. <br /><br />
Én nem vagyok ennyire bizakodó a hazai vasúti jövővel kapcsolatban. Nálunk sokkal inkább amerikanizálódás zajlik ilyen téren, és 1968 óta folyamatosan a közutat tolják előtérbe. <br /><br />
Pedig a nyírvidéki vasút tényleg lehetne életképes. Főleg ha azokat a vonalhosszabbításokat is végrehajtanák, amiket évtizedek óta terveztek - Vásárosnamény, Dombrád Tisza part.<br /><br />
Örülnék, ha Neked lenne igazad. :) De tartok tőle, hogy nem így lesz…
https://tourhongrie.blog.hu/2010/10/25/118_119_nyirvideki_kisvasut/full_commentlist/1#c16224922
Válasz erre: 118-119 Nyírvidéki kisvasút
2012-03-29T15:12:02+02:00
2012-03-29T15:12:02+02:00
újember
http://blog.hu/user/357230
<a href="http://tourhongrie.blog.hu/2010/10/25/118_119_nyirvideki_kisvasut?fullcommentlist=1#c16222211" class="reply_nick_93801" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 16222211 );">@iJoe</a>: Csak a 'sosem lesz'-nek kénytelen vagyok ellentmondani. Csak ebben legyen igazam ;-)<br /><br />
A 60-80 km/h élő példája a Zillertaler és Pinzgauer:<br /><a rel="nofollow" href="http://vasut.kTeam.hu/AT_kisvasutak_uzemitap.pdf">vasut.kTeam.hu/AT_kisvasutak_uzemitap.pdf</a><br /><a rel="nofollow" href="http://vasut.kTeam.hu/nyirvidek.html">vasut.kTeam.hu/nyirvidek.html</a><br /><br />
Itthon "csak" fel kéne élénkíteni a még nem teljesen elmúlt dicső múltat....
https://tourhongrie.blog.hu/2012/03/25/last_minute_call/full_commentlist/1#c16224883
Válasz erre: Last minute call
2012-03-29T15:08:18+02:00
2012-03-29T15:08:18+02:00
újember
http://blog.hu/user/357230
Elérkezett az utolsó óra: itt az 1. sz. mod.<br /><a rel="nofollow" href="http://www.vsz.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=1628%3Aa-veg-kezdete&catid=1%3Avsz-friss-hirek">www.vsz.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=1628%3Aa-veg-kezdete&catid=1%3Avsz-friss-hirek</a>
https://tourhongrie.blog.hu/2010/10/25/118_119_nyirvideki_kisvasut/full_commentlist/1#c16222211
Válasz erre: 118-119 Nyírvidéki kisvasút
2012-03-29T11:53:45+02:00
2012-03-29T11:53:45+02:00
iJoe
http://blog.hu/user/93801
500 méter autópálya árából 60-80 km/órával járható pályát lehetne ide építeni fővonali hulladékanyagból. Magyarországon a vidék és a vasút sosem volt és sosem lesz prioritás, még ha a politika arcátlanul ezt is hazudja.
https://tourhongrie.blog.hu/2010/10/09/117_nyiregyhaza_tiszalok_ohat_pusztakocs/full_commentlist/1#c16222190
Válasz erre: 117 Nyíregyháza-Tiszalök-Ohat-Pusztakócs
2012-03-29T11:51:39+02:00
2012-03-29T11:51:39+02:00
iJoe
http://blog.hu/user/93801
Ne feledjük, hogy 2006-ban, amikor még normális menetrend volt, és a vonatok Ohat-Pusztakócs-Nyíregyháza viszonylatban közlekedtek, 6 kocsis Bz szerelvények sem voltak ritkák. Jópár nyári kerékpáros túrán vettem részt a térségben, és mindig kihasznált járatokon utaztam. 2007-ben sikerült megalkotni a széttagolt menetrendet, amikor is Tiszalökön közel egy órás állás volt, majd a vonatok csak Görögszállásig jártak, átszállási kényszert képezve. Egy normális menetrendi struktúrával, a Polgár környéki tragikus pályaállapotok feljavításával, Tiszafüred-Nyíregyháza viszonylatú ütemes járatokkal, normális buszos ráhordással lenne értelme a vonalnak. Sajnos vannak olyan települések, mint Tiszadob, ahol az állomásról nem is látszik a falu. Oda kell a buszos ráhordás.<br /><br />
És persze a mezőgazdaságot be kellene kapcsolni a teherszállításba, hogy legyen miből fenntartani az itt-ott kritikán aluli pályát.
https://tourhongrie.blog.hu/2010/11/07/87_szilvasvarad_putnok/full_commentlist/1#c15403091
Válasz erre: 87 Eger–Szilvásvárad–Putnok
2012-01-05T05:27:50+01:00
2012-01-05T05:27:50+01:00
újember
http://blog.hu/user/357230
Igen, köszönöm Nagyvisnyó, és a tábori megálló említését. Mindkettő (nem csak) ebben a körben már többször felmerült. Utóbbinak feltételes megállóként lenne helye a menetrendben.<br /><br />
Egyértelmű, hogy az alsó szakasz sűrűbb követést, nagyobb kapacitást igényel. A fent említett Szilvásvárad-Eger viszonylat a javasolt Ózd-Eger kettős tengelyre vonatkozik, kétóránként szilvásváradi átszállással. A nem Putnok-Eger viszonylatú betétvonatokat valszeg Nagyvisnyó-Eger között kellene közlekedtetni, ahol becsatlakozhat a Kazincbarcika felől érkező buszjárat is. Ha jól meg lesz szervezve, a mostani Kb-Eger buszjáratokat szintén átszállóvá lehet tenni.<br />
Előfeltétele mind ennek a pálya + technológia korszerűsítése, a városi szakaszon létrehozandó megállók is ellentételezhetik az átszállás hátrányát, no persze a tarifaközösség sarokköve az integrációnak.
https://tourhongrie.blog.hu/2010/10/14/84_kal_kapolna_kisterenye/full_commentlist/1#c15320239
Válasz erre: 84 Kál-Kápolna–Kisterenye
2011-12-26T23:06:45+01:00
2011-12-26T23:06:45+01:00
iJoe
http://blog.hu/user/93801
A 83-as vonal hivatalosan teherszállításra alkalmasságán jókat szoktam kacagni, ugyanis a pálya már csak Mátranovák belterületén van meg. Az útátjárókat már rég újraaszfaltozták, a pályát pedig Mátramindszent és Homokterenye megálló között a pft szedte fel, a lopásokat elkerülendő. Tény, hogy a vonal a mai napig állományban van, és elvileg tehervonatot is lehetne rendelni rajta. <br /><br />
A 84-es bezárása előtti évben olyan menetrend készült, amelyben Kisterenyén semmilyen értelmes csatlakozás nem volt, Recsken lefelé volt egy felesleges 10 perces várakozás, Kálban pedig ennek köszönhetően 5 perccel lekéste a Bz Budapest felé a kapcsolatot, és csak Miskolc Tiszai felé csatlakozott. Emiatt a Budapest felé tartó diákok nem tudták igénybe venni a vonatot, és - a politika aljas céljainak megfelelően - hiányoztak is az utasszámokból. Ennek ellenére pénteken és vasárnap diákokkal teli vonatok közlekedtek, a Start pedig azzal kedveskedett, hogy a szokásos Bzmot + Bzx vonatok helyett a csúcsok alkalmával csak egy Bzmot közlekedett. Ezt szinte minden ismert csúcsjáratnál megjátszották, volt szerencsém többször állni a Recsken már teli vonaton Kálig.<br /><br />
A vonalbezárást természetesen számokkal is alátámasztották: hétfő késő délelőtti járatokon sikerült rendkívül alacsony utasszámokat mérni, meg is jelentek a statisztikák, miszerint feleslegesen járnak a vonatok. <br /><br />
Az újranyitásnak csatlakozásokkal, és a Recsk-Mátraballa közötti szakasz némi feljavításával abszolút lenne értelme. Nagyszerű viszonylatot képez a vonal. <br /><br />
Sajnos a vasút bénázása révén elvesztettek olyan kapcsolatokat, mint a mátraderecskei téglagyár, ahol az iparvágány helyén már a kamionok rakodóinak viakolor felületet tündököl, pedig a gyár jelezte: számítana a vasútra. Nem volt szükség a megrendelőre a súlyosan veszteséges állami mamutvállalatnál. <br /><br />
A vonal fontos problémája a kézi kezelésű sorompók sokasága. Ennek köszönhető ugyan, hogy Feldebrő kivételével minden állomás épület kulturált volt még 2007-ben, de indokolatlanul sok alkalmazottat kell foglalkoztatni a pálya működtetéséhez, amely költséges. Az újranyitásnak tehát feltétele lehet a fény- és félsorompók felszerelése is. <br /><br />
A vonal egyik további, a MÁV briliáns működését tükröző sajátossága volt, hogy a sorompó kezelés miatt szinte minden állomáson volt személyzet, a jegykiadás "szünetelt" 2003-2005. óta, vagyis az épületekben ülő személyzet nem adhatott ki jegyet. Ezáltal a rövid távú utasok kb. utazásaik 20%-ában tudtak jegyet venni a Bz-k átjárhatatlansága miatt.<br /><br />
A 84-es egy újabb példa arra, miként romlik le valaminek az állapota, ami értelmes irányítással virágozhatna is. <br /><br />
(Az ideiglenes szüneteltetés jegyében egyébként Kápolna megállóhelyen elbontották a várótermet, Feldebrőn pedig hagyták leromlani az elvileg a MÁV Vasútőr Kft. által őrzött ingatlant. Szerencsére Recsktől felfelé szerencsésebbek az épületek.)
https://tourhongrie.blog.hu/2010/11/07/87_szilvasvarad_putnok/full_commentlist/1#c15320153
Válasz erre: 87 Eger–Szilvásvárad–Putnok
2011-12-26T22:47:12+01:00
2011-12-26T22:47:12+01:00
iJoe
http://blog.hu/user/93801
Vannak jó gondolatok a cikkben, de ne feledjük, hogy a 87-es egyik fő problémája a '90-es évek közepén történt kettészelés, amely szerencsétlenül nem a háromvágányos, felvételi épülettel rendelkező Nagyvisnyón történt, hanem az azonos infrastruktúrával rendelkező Szilvásvárad állomáson. <br /><br />
A volán egyik fő előnye, hogy nem Szilvásvárad-Eger járatokat közlekedtet főként, hanem Nagyvisnyó-Eger járatokat. Így ha a párhuzamosság kerül szóba, akkor hivatkozhatnak arra, hogy a vonat a nem kívánatos párhuzamosság, amely lassabb, rosszabb eljutási lehetőséget biztosít, és nem is éri el azt a végállomást, amit a busz igen. Sajnos Nagyvisnyón az állomás nagyobb részét már eladták, két vágányt felszedtek, az épület drámai mértékben leromlott, majd az is magán kézbe került, a rakodó egykori területén gyümölcsfák nőnek. <br /><br />
Ráadásul a Startnak is sikerült olyan menetrendeket készíteni az utolsó években, amelyek 26, illetve 86 perc szilvásváradi várakozással tették csak lehetővé az amúgy is XIX. századi eljutási időket kínáló vonatozást Nagyvisnyóról Egerbe. Ez elfogadhatatlan, tehát ha a felső szakasszal tervek vannak, akkor vagy pörgős átszállások kellenek mindkét irányba, vagy az egri vonatoknak fel kell mennie Nagyvisnyóra, és onnan kell visszafordulni - akár alacsony költségű, használt váltó és sínek felhasználásával történő vágány visszaépítés árán is.<br /><br />
A vonalon sajnos a '90-es évek tudatos rombolásának eredményeképp mára megszűnt a teherszállítás, pedig korábban az állomásból gazos semmivé lényegült Csokvaomány például iparvágánnyal is rendelkezett. Az ilyen kapcsolatokra pedig mindenképpen szükség volna egy fenntartható vonal érdekében. <br /><br />
Fontos lenne még a jelenleg semmilyen formában nem dokumentált, menetrendkönyvekben sem szereplő, ám létező Bánvölgye-Táborok feltételes megállóhelyet jobban beépíteni a köztudatba, ugyanis diákok ezrei vennék igénybe az itt működő, megannyi nyári tábor miatt, ráadásul ennél a megállónál van a legközelebb a dédesi várrom, amely a túrázók sokaságát vonzaná a vasúthoz. (Az utóbbi években a Start annyira rugalmatlan volt, hogy amikor Tiszafüredről ide akartak Bz-s különvonattal utazni diákok, azt javasolta nekik a vasút, hogy Szilvásváradról busszal folytassák az utat. Pedig pálya is van, megálló is van, és egy Bzmot-nak az irányváltás sem probléma. Végül Tiszafüredről végig autóbusz hozta el a diákokat vonat helyett...)<br /><br />
Sok dolognak kellene változni, hogy a 87-es működő vonal legyen. Nem vitás, hogy egy alapos fejlesztést követő ésszerű kezeléssel akár nyereséges magánvasútként is üzemelhetne a vonal, de a hazai vasútpolitika révén max. a korábban megszokott 20-30-as vergődés indulhat újra, ha netán egyszer tényleg újranyílna ez a jobb sorsra érdemes vonal.
https://tourhongrie.blog.hu/2011/03/10/a_nagy_integracio_es_a_tersegi_kozlekedes/full_commentlist/1#c12923786
Válasz erre: A "nagy integráció" és a térségi közlekedés
2011-03-17T10:12:13+01:00
2011-03-17T10:12:13+01:00
újember
http://blog.hu/user/357230
Alábbi hozzászólást egy ismerős küldte névtelen közlésre:<br /><br />
1.: Milyen irányelvek szerint és kik fogják eldönteni, hová hordjon rá a buszjárat? Mekkora legyen az a központ, ahová a busz ráhordja az utasokat? Mert minél nagyobb központokra hord rá és minél hosszabb útvonalon, annál több vasútvonal válik feleslegessé, annál többet futnak a buszok sínekkel párhuzamosan. Mondok példákat:<br /><br />
- Ha tényleg kiiktatják a párhuzamosságokat, akkor a busz a legközelebbi vasúti megállóhelyig közlekedik. Akár táblás megállóra is ráhordhat. Ez esetben szükség lesz a továbbiakban is a vasútvonalakra.<br />
- Ha kisebb-közepes vasúti csomóponton lesz a ráhordó buszjáratok végpontja (pl Mátészalka), akkor szükségtelenné válik a Mátészalka-Csenger, M'szalka-Zajta és M'szalka-Ágerdő vonal. Hangsúlyozom, ez csak egy példa.<br />
- Ha nagy csomópontra hord rá a busz (pl. Debrecen), akkor az előbb felsorolt vonalak mellett már a Mátészalka-Debrecen vonal is szükségtelenné válhat.<br /><br />
Mint látjuk, nagyon nem mindegy, hová hordunk rá.<br /><br />
2.: A 2041 Ft-os III. kategóriájú megállóhasználati díj minden magyar vasútvonalra érvényes, de a mellékvonalakat azért nagyobb mértékben érinti ez a keresztfinanszírozás, mert ott szinte csak ilyen "táblás" megállóhelyek vannak, amelyekre a MÁV gyakorlatilag nem költ.<br /><br />
3.: Említetted a megrendelő szervezetet. Az lesz a baj, én már előre látom, hogy a MÁV a maga "felturbózott" költségeivel 1000 Ft körül hoz ki egy szóló Bz motorvonat kilométeres futását, míg a Volán az ehhez képest ésszerű gazdálkodásával 300 Ft körül biztosít ugyanilyen befogadóképességű buszt. A térségi közlekedést megrendelő szervezet (pl. RKI vagy RKT) ha majd valós pénzekkel gazdálkodik (most még csak "tesztüzemmód" van szerencsére), akkor nyilvánvalóan a buszt rendeli meg (lásd a mostani alsó-ausztriai gyakorlatot). Így fognak vonalakat bezárni a jövőben.<br /><br />
A megoldás a problémára: a mellékvonalakat el kell venni a MÁV-tól (jelenleg a MÁV a mellék- és fővonalak kezelői jogával bír, de nem tulajdonolja őket), és regionális vasúti magántársaságoknak kell átadni. Ha irtózik a Fidesz a magánosítástól, akkor a térségi vonalakat önálló állami tulajdonú térségi vasúttársaságoknak kell átadni kezelésre. Ezek a regionális vasúttársaságok (országosan 10-15 nem ártana) a jó gazda gondosságával kezelnék a vonalakat (nem szednének fel vágányokat sem, mint a MÁV), és minimalizálnák a költségeket, el tudnának érni a 300-500 Ft/vonatkilométer ártartományt. Így a megrendelő szervezet ha akar, tud vonatot rendelni, mert a vasút versenyképes lesz - főleg, ha a busszal arányosan megfizettetik az infrastruktúra használatát is!
https://tourhongrie.blog.hu/2010/10/15/152_kecskemet_fulopszallas/full_commentlist/1#c11306084
Válasz erre: 152 Kecskemét–Fülöpszállás
2010-10-15T15:36:55+02:00
2010-10-15T15:36:55+02:00
TELajos
http://blog.hu/user/521944
Kedves Vonatbarátok és érintett utasok!<br />
Őszintén remélem, és reméljük sokan, hogy hamarosan újra jön a mi vonatunk is. Hogy mennyire álságos volt a vonalak bezárására felhozott kormányzati indok, mely szerint nincs rájuk pénz, arra válaszként álljon itt egy tavaly októberben írt cikkem és a benne lévő sokatmondó számítások: Kisvonatunk egy Kecskemét-Fülöpszállási oda-vissza menetet 20 liter gázolajjal tett meg. A gázolaj ára e jegyzet írásakor a benzinkutakon 270 Ft/liter. Húsz liter ára tehát, 20x270=5400 Ft. Napi három járatot véve alapul, ez 16.200 Ft-ot jelent. (Itt azért érdemes megjegyezni, hogy a MÁV, mint nagyfogyasztó vélhetőleg a benzinkútinál alacsonyabb áron kapja az üzemanyagot, ahogy Gyurcsány cégei kapták az áramot.) A többi költséget nem kell számolnunk, mert állítólag el senkit nem bocsátottak, az innét elvont vonatok is tovább közlekednek más vonalakon, s állítás szerint a pályát is rendben tartják. Éves viszonylatban, napi három járattal számolva tehát, durván hatmillió forintba kerülne vonatunk (365x16.200=5.913.000 Ft.), ha semmi jegybevétellel nem számolunk. Ez egy átlagkeresetű ember számára valóban nagy pénz. De mekkora lehet a MÁV-nak? Vállalati honlapjuk szerint Heinczinger István vezérigazgató fizetése havi 3,42 millió forint. András Miklós elnök-vezérigazgató, és Mosóczi László üzletági általános vezérigazgató-helyettes 2,5 millió forintot kap havonta. Sipos Sándor portfolió-kezelési általános vezérigazgató-helyettes fizetése 2,7 millió forint. Ezekhez a fizetésekhez mindannyian 80 százaléknyi prémiumot, is kaphatnak. Számoljunk hát újra. Ha ezen urak egyhavi járandóságát összeadjuk, az havi 11 millió 200 ezer forint, s akkor még a 80 százalékos prémiummal nem is számoltunk. E négy ember EGYHAVI béréből két évig járhatna vonatunk. Egyéviből 23 évig. De van ennél jobb is! Lapinformációk szerint nemrégiben távozott három MÁV felsővezetőnek összesen 340 millió forint végkielégítést fizettek ki az adófizetők pénzéből fenntartott, állítólag ráfizetéses állami cégnél. (A nagyságrend érzékeltetésére egy összevetés: fejenkénti összegük több mint egy átlagfizetést kapó ember 100 évi jövedelme.) Érdemes ezzel az összeggel is némi számadást végezni. 340.000.000:5.913.000=57,5, vagyis ötvenhét és fél évig lenne finanszírozható hármuk fizetésen felüli egyszeri juttatásukból vonatunk üzemeltetése.
https://tourhongrie.blog.hu/2009/11/29/debreceni_elovaros/full_commentlist/1#c8795504
Válasz erre: Debreceni "előváros"
2010-02-21T18:59:00+01:00
2010-02-21T18:59:00+01:00
újember
http://blog.hu/user/357230
<a href="http://tourhongrie.blog.hu/2009/11/29/debreceni_elovaros?fullcommentlist=1#c7881307" class="reply_nick_325290" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 7881307 );">@Ződgyík</a>: Amiért más nem reagált erre - egészen másképp festene viszont, ha megtörténik a közlekedési integráció és egyébként is több mindenki megtenné a dolgát (avagy helyzetbe kerülnének a megfelelő emberek) annak érdekében, hogy a változó körülményekkel változzon a közlekedési rendszer is...
https://tourhongrie.blog.hu/2009/11/29/debreceni_elovaros/full_commentlist/1#c7881307
Válasz erre: Debreceni "előváros"
2009-12-04T13:05:32+01:00
2009-12-04T13:05:32+01:00
Ződgyík
http://blog.hu/user/325290
A zártpályás közlekedés mára nem működik, mivel a célállomások sokkal szétszóródottabbak (pl nincsenek gyártelepek).<br />
Szóval átállás történik, ennyi az egész, de a mód rosz, a közúti járművek ilyen kihasználstággal rossz hatásfokkal dolgoznak.
https://tourhongrie.blog.hu/2009/12/01/tour_vege_uj_kezdet/full_commentlist/1#c7873396
Válasz erre: Tour vége - új kezdet?
2009-12-03T17:29:37+01:00
2009-12-03T17:29:37+01:00
újember
http://blog.hu/user/357230
@vidi-master:<br />
Bp-Esztergom vonalon lesz felújítás.<br />
A debreceni pm gyávasággal csínján vádolható politikus, mégis mondta két hete fülem hallatára, h a nyugdíjas ingyenességhez jelenleg lehetetlen hozzányúlni.<br />
Ebben és a többiben egyetértek Veled - de nem vagyok döntéshozó.<br /><br />
Egyébként köszönöm. Még tartozunk több mindennel ("tudományosabb" beszámoló stb házifeladat). Minden esetre ebben a formában elképzelhetetlen lett volna, ha a szurkolókon kívül nem akad 3-4 ember, aki magától tudta, mi a teendő.
https://tourhongrie.blog.hu/2009/12/01/tour_vege_uj_kezdet/full_commentlist/1#c7870110
Válasz erre: Tour vége - új kezdet?
2009-12-03T13:06:18+01:00
2009-12-03T13:06:18+01:00
vidi-master
http://blog.hu/user/111180
gratulálok a túrához a szervezőnek!<br />
sokkal szomorúbb, hogy egyrészt így is a kelleténél sokkal több szakaszon "szüneteltetik" a forgalmat.<br />
de ami a legrosszabb: cserébe semmilyen, a megmaradt vonalak felújítását célzó programról nem hallani! csak a legfontosabbak: Székesfehérvár - Balaton (északi és déli part is, Tapolcáig és Nagykanizsáig), Budapest - Esztergom, Budapest - Vác, Budapest - Kunszentmiklós - Tass, Dombóvár - Kaposvár és így tovább...<br />
nem valósul meg a kedvezmények átalakítása sem... a gyáva kormány nem meri felvállalni a nyugdíjasok indokolatlanul magas kedvezményeinek eltörlését... helyette újabb emelést hajtanak végre... meddig? ahelyett hogy 20%-kal csökkentenék a teljes árat, viszont a 70 éven aluli nyugdíjasok 50%-ot, a 70 éven felüliek 25%-ot fizetnének. A 6 éven aluliak (nem iskolások) szintén 25%-ot fizetnének.
https://tourhongrie.blog.hu/2009/11/29/debreceni_elovaros/full_commentlist/1#c7825751
Válasz erre: Debreceni "előváros"
2009-11-29T19:57:25+01:00
2009-11-29T19:57:25+01:00
újember
http://blog.hu/user/357230
@Nuuk: Meglepetésemre 26-án megtudtam (Indóház, VSZ), hogy a kecskeméti kisvasút mindkét ágára megrendelik a közszolgáltatást. (A legújabb Nincs visszaút IHO cikkben azonban szerepelnek.)<br />
Amennyiben megmarad - a tapasztalatok alapján míg nincs szemléletváltás, a vasutasok legnagyobb igyekezetére a Nyírvidék sorsa várhat a kecskeméti hálózatra is.
https://tourhongrie.blog.hu/2009/11/29/debreceni_elovaros/full_commentlist/1#c7823027
Válasz erre: Debreceni "előváros"
2009-11-29T14:27:47+01:00
2009-11-29T14:27:47+01:00
Nuuk
http://blog.hu/user/321013
Kis kiegészítés:<br />
"Tudatos fejlesztés helyett inkább bezárják a Lajosmizse-Kecskemét vonalszakaszt és a kisvasút agóniáját egyelőre szakszervezeti nyomásra hosszabbítják."<br /><br />
A kisvasút is be fog zárni, illetve "ideiglenesen szünetel"
https://tourhongrie.blog.hu/2009/11/29/debreceni_elovaros/full_commentlist/1#c7822505
Válasz erre: Debreceni "előváros"
2009-11-29T13:09:17+01:00
2009-11-29T13:09:17+01:00
¿Qué tapas hay?
http://blog.hu/user/206379
<a href="http://tourhongrie.blog.hu/2009/11/29/debreceni_elovaros?fullcommentlist=1#c7822273" class="reply_nick_187410" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 7822273 );">@vonat blog</a>: Karlsruhe, mi?<br />
Amire valami halovány elképzelés van az az egyre távolodó 2-es villamos projekt. (Nagyállomás-Doberdó-Böszörményi út-Józsa) Ennek helye is, értelme is lenne. Politikai szinten inkább presztízsberuházás, de annak jobbik fajtájából. Mindazonáltal nem rendszerszintű fejlesztés.<br /><br />
Tram-train ügyben talán rendszerbe illeszthető lenne egy vonal Hortobágy-Kismacs felől, bár ennek bevitele a városba érdekes kihívás lenne; vagy Józsa-Pallag-Nagyerdő vonalon a régi villamos visszaépítése. Kérdés az, hogy erre lenne-e utasigény.<br /><br />
Déli oldalról viszont a városivasút-hálózat nem lenne megközelíthető. (hamár Létavértes volt a téma)
https://tourhongrie.blog.hu/2009/11/25/gysev_vilag/full_commentlist/1#c7822315
Válasz erre: GYSEV világ
2009-11-29T12:35:47+01:00
2009-11-29T12:35:47+01:00
vonat blog
http://blog.hu/user/187410
Én nem szeretem a GYSEV misztifikálását. Van, amiben jobb, van amiben rosszabb más vasútvállalatoknál. A Sopron - Budapest IC vonatok pl. járművei eleve egyszerűbb kivitelűek voltak a MÁV-os kocsiknál, de mára igencsak lelakottak.<br />
A GYSEV azzal vált Nyugat-Magyarországon jobb imázsúvá a MÁV-nál, hogy nagy mennyiségű, korszerű osztrák kocsit hozott be olyankor, amikor a MÁV legfeljebb néhány Desirót tudott mutogatni. Mára azonban ezek a kocsik nagyrészt eltűntek a GYSEV vonalakról.<br />
A másik előnye a GYSEV-nek az volt, hogy komolyabban vettek olyan egyszerű feladatokat, mint a tisztítás.<br />
A harmadik nagy előnye, hogy igazi mellékvonallal nem bajlódnak, és a teljes pályahálózatot tudják korszerűsíteni.<br />
Egy egységesen kezelt hazai vasúthálózaton, a közszolgáltatásban egyébként nem is lenne szabad megengedni nagy különbségeket a szolgáltatásban. Épp ezért égető szükség lenne a MÁV-START szolgáltatási területén fejlesztésekre.
https://tourhongrie.blog.hu/2009/11/29/debreceni_elovaros/full_commentlist/1#c7822273
Válasz erre: Debreceni "előváros"
2009-11-29T12:28:52+01:00
2009-11-29T12:28:52+01:00
vonat blog
http://blog.hu/user/187410
Megkérdeztem ismerősöket, és tényleg készülnek tervek tram-train rendszerre Debrecen térségében. (Aki nem ismeri: az tanulmányozza a karlsruhei modellt.)
https://tourhongrie.blog.hu/2009/11/28/a_tiszanal_utolert_a_duna_tv/full_commentlist/1#c7822262
Válasz erre: A Tiszánál utolért a Duna (tv)
2009-11-29T12:27:13+01:00
2009-11-29T12:27:13+01:00
vonat blog
http://blog.hu/user/187410
És egy másik megjegyzés a hibrid IC kapcsán ("hírhedt szegedi "hibrid" InterCity"):<br /><br />
Miért hírhedt?<br /><br />
Ugye tudod, hogy ez egy kényszermegoldás, mert<br /><br />
1. az egyvágányú pályán nem lehet másfajta ütemes struktúrát kialakítani a korlátozott pályakapacitás miatt<br /><br />
2. nincs elegendő jó minőségű kocsija a MÁV-START-nak, így azt a néhányat felárral "védi" a rohamtól<br /><br />
Ha ezen a vonalon óránként járna egy korszerű kocsikból álló gyorsvonat, akkor is hírhedt lenne? Előbb-utóbb bekövetkezik ez, lesz egy óránkénti, modern gyorsvonat (lehet persze IC a neve), mint a német nyelvterületen IC, IR, REX stb. neveken, és megszűnik a hibrid.
https://tourhongrie.blog.hu/2009/11/29/debreceni_elovaros/full_commentlist/1#c7822249
Válasz erre: Debreceni "előváros"
2009-11-29T12:24:55+01:00
2009-11-29T12:24:55+01:00
sgt
http://blog.hu/user/310040
Ezzel a vasútvonallal csak egy baj van, mégpedig az, hogy relative kevesen használják. <br />
Bármilyen politikai érdeket felemlegetve csak azt kell megnézni, illetve elgondolkodni azon, miért a buszt választják az ott lakók.<br /><br />
Talán azért, mert az állomás (megállóhely) messze esik a falutól és nem akar fél órát gyalogolni hozzá, vagy talán azért, mert a busszal gyorsabban ér be Debrecenbe? Esetleg azért, mert a buszmenetrend rugalmasabban igazodik az igényeihez, amit a MÁV nem túl színvonalas szállító kapacitása sohasem tud megközelíteni.<br /><br />
Utolsó kérdésként: A helybelieket kérdezte-e valaki, hogy mivel, általában mikor és merre szokott utazni, vagy hogy szeretne?
https://tourhongrie.blog.hu/2009/11/28/a_tiszanal_utolert_a_duna_tv/full_commentlist/1#c7822238
Válasz erre: A Tiszánál utolért a Duna (tv)
2009-11-29T12:22:25+01:00
2009-11-29T12:22:25+01:00
vonat blog
http://blog.hu/user/187410
Csak egy rövid hozzászólás az IP-vel kapcsolatos megjegyzéshez. ("Amikor feltalálták őket, a korszerűnek mondható InterCity járatokra "ráhordták" az utasokat a kevésbe frekventált pályákról, jellemzően nagyvárosok és kisvárosok közt biztosítva a gyors, kényelmes eljutást. Érthetetlen és máig valamelyest tisztázatlan okokból megszüntették ezt a népszerű szolgáltatást")<br /><br />
Nos, az InterPicivel a legnagyobb baj az, hogy a reggeli IC-re hordó járat a csúcsidő közepén, helyjegyes, nem mindenütt megálló vonatként egy idegen testként foglalja a hivatásforgalom elől a pályakapacitást, egyszerűen nem illeszthető rendszerbe. A csúcsidőben kapacitásproblémákkal küszködő mellékvonalakon nem az a jó megoldás, hogy a legértékesebb időfekvésben keresztülhúzunk egy elitvonatot, hanem sűrű, ütemes menetrenddel vonzunk utast, így a ráhordást és a hivatásforgalmat is megoldjuk. Természetesen jó minőségű járműre szükség van.
https://tourhongrie.blog.hu/2009/11/29/debreceni_elovaros/full_commentlist/1#c7822056
Válasz erre: Debreceni "előváros"
2009-11-29T11:53:35+01:00
2009-11-29T11:53:35+01:00
¿Qué tapas hay?
http://blog.hu/user/206379
Nokérem, ez az elővárosi vasúti közlekedés Db térségében erősen illuzórikus.<br /><br />
A térség meghatározó politikusának véleménye erről a második bekezdésben:<br /><br /><a rel="nofollow" href="http://nol.hu/gazdasag/kozlekedes/kosa_lajos_egyseges_kozlekedesi_rendszert_szorgalmaz">nol.hu/gazdasag/kozlekedes/kosa_lajos_egyseges_kozlekedesi_rendszert_szorgalmaz</a><br /><br />
Az én véleményem az, hogy pl. a Sáránd-Létavértes vonal menetrendjét (a fent felsorolt egyéb helyiérdekűekkel együtt) nem kétszázharminc kilométer távolságból, a budapesti Könyves kálmán körúton kellene eldönteni, hanem helyben a Piac utcán. De ha ez a helyi politikát ez nem érdekli akkor esélytelen.
https://tourhongrie.blog.hu/2009/11/25/szombathely_es_delre/full_commentlist/1#c7821891
Válasz erre: Szombathely és délre
2009-11-29T11:28:19+01:00
2009-11-29T11:28:19+01:00
ubk
http://blog.hu/user/145448
Ha már Szombathely: <br /><a rel="nofollow" href="http://szombathelyivillamos.try.hu/">szombathelyivillamos.try.hu/</a>
https://tourhongrie.blog.hu/2009/11/29/debreceni_elovaros/full_commentlist/1#c7821714
Válasz erre: Debreceni "előváros"
2009-11-29T10:56:59+01:00
2009-11-29T10:56:59+01:00
radix
http://blog.hu/user/25458
komoly elképzelés a fiókokban, na persze
https://tourhongrie.blog.hu/2009/11/25/ejjeli_koborvonatozas/full_commentlist/1#c7801902
Válasz erre: Éjjeli kóborvonatozás
2009-11-27T05:29:45+01:00
2009-11-27T05:29:45+01:00
újember
http://blog.hu/user/357230
<a href="http://tourhongrie.blog.hu/2009/11/25/ejjeli_koborvonatozas?fullcommentlist=1#c7801475" class="reply_nick_111180" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 7801475 );">@vidi-master</a>: a kőszegire gondoltam, tévesen körmendit írtam
https://tourhongrie.blog.hu/2009/11/25/ejjeli_koborvonatozas/full_commentlist/1#c7801475
Válasz erre: Éjjeli kóborvonatozás
2009-11-27T00:08:44+01:00
2009-11-27T00:08:44+01:00
vidi-master
http://blog.hu/user/111180
ha a Szentgotthárd - Szombathely vonalra gondolsz, az nem kalauz nélküli, csak a Körmend - Zalalövő vonal. kár lenne a vonalért, de valóban sokba kerül a felújítás.<br />
bővebben: <a rel="nofollow" href="http://mellekvonal.blog.hu">mellekvonal.blog.hu</a>
https://tourhongrie.blog.hu/2009/11/25/szombathely_es_delre/full_commentlist/1#c7801466
Válasz erre: Szombathely és délre
2009-11-27T00:07:13+01:00
2009-11-27T00:07:13+01:00
vidi-master
http://blog.hu/user/111180
a felújítás azért van késésben, mert nyár helyett októberben kezdték csak el. elvileg vágányzár csak 3 nyáron lett volna, ehhez képest ősz óta van.<br /><br />
egyébként a fővárosi elővárosi vasút "példát vehetne" a Szentgotthárd - Szombathely elővárosi vonalról. Csákánydoroszlón például hatalmas fedett kerékpártároló van. igaz, hogy lepusztut, igaz, hogy egyszerű, de a mienk. kíváncsi vagyok ennek a felújítása rész-e a vonal felújításának.
https://tourhongrie.blog.hu/2009/11/25/gysev_vilag/full_commentlist/1#c7801440
Válasz erre: GYSEV világ
2009-11-27T00:03:25+01:00
2009-11-27T00:03:25+01:00
vidi-master
http://blog.hu/user/111180
a GYSEV számomra is az iskolapéldája annak, hogy hazánkban is lehet vasutat "csinálni" :)