Kétévente vonatra szállunk, hogy non-stop jelleggel körbeutazzuk az országot: 2007 és (késve) 2018 között már hat alkalommal tettük meg ezt a kört az államhatár közelében. Foglalkoztat a vidéki közlekedésügy: mi az, ami van, és mi az, ami lehetséges? Erről szól a tevékenységünk, szakmai-emberi összefogásunk. A munka folyamatos, a VTour honlapja és blogja "a jéghegy látható csúcsa". Néhány éven belül megtudjuk, mire elegendő fáradozásunk. Veszíteni valónk nincs, sok mindent nyerhetünk!
újember · http://vasut.kTeam.hu 2020.07.23. 05:39:27
Érdekes amit 10 éve írtam, ezekre a konkrétumokra gondoltuk akkor ugyanarról a témáról: tourhongrie.blog.hu/2011/03/10/a_nagy_integracio_es_a_tersegi_kozlekedes
Ha azt mondjuk, "hurrá, a vasút lett a gerinc" (vagy akár csak lesz) önmagában azzal, hogy a Volánbusz a MÁV-hoz kerül, ez jó esetben naív, rossz esetben tudatos félrebeszélés vagy félrevezetés. Ez a lépés se nem egyértelműen jó, se nem rossz, csupán az egyértelmű: önmagában nem ez a megoldás, a munka java még hátravan.
Bejegyzés: A nagy összeboronálás
újember · http://vasut.kTeam.hu 2020.07.23. 05:06:17
Nemzetközi tapasztalat szerint sokkal fontosabb az erős megrendelői szervezet megléte annál, hogy hány és mekkora szolgáltatók vannak.
Németország egyes közlekedési szövetségei alatt százaz nagyságrendű közlekedési vállalat dolgozik, rengeteg az egy-két buszos családi vállalkozás is. A Flixbusz integratív üzleti modellje valami hasonló.
Bejegyzés: A nagy összeboronálás
Budapest a kutyaszar városa 2020.07.22. 18:54:27
Bejegyzés: A nagy összeboronálás
ez is egy vélemény 2020.07.22. 12:15:07
Viszont nem nehéz belátni hogy 1 céggel könnyebb az összes felsorolt pontot megvalósítani, és a politikai akaratot keresztülvinni.
Azaz ha van pozitív szándék, akkor hamarabb lesz jobb.
Bejegyzés: A nagy összeboronálás
Ouvrez-vous à moi2 2020.06.04. 08:48:29
(Esztergom)-Komárom-Székesfehérvár. - reggeli járat. 10.00-ra ért Szfvárra, ahonnan ugye félóránként indul vonat a Velencei tóhoz és a Balcsihoz is. Ezt megszüntették, az estit meghagyták.
Ezzel télen nincs is gond, de turistaszezonban rengetegen használták ki, hogy csak Fváron kell átszállni és nem pöstön bóklászni, várni az óránkénti vonatokra. Tehát én a nyári menetrendben megtartanám a napi két pár vonatot, télen tényleg elég lehetne (!!) csak az egyik. De nem lesz. Ugyanis a 81-es út neve nem véletlenül halálút sajnos.
Pár éve volt rá példa hogy a vonat Móron felszedte a busz utasait, mert teljes lezárás volt a Fvári elkerülőnél.
Továbbá, sokszor találkoztam kiránduló csoportokkal és családokkal a Bzmot-on. Szűken voltunk, pedig azért egy vonaton vannak alternatív tartózkodási helyek, nem csak az ülések :) Velük mi lesz? Rendeljenek különbuszt? Fizessenek ki sokszázezret azért, amit a vasúton pártízezerből megoldhattak?
Szóval köszönjük a tervezőasztalnál ülő mérnök kollégáknak hogy a téli illetve karanténbeli utasszámok alapján hoznak döntéseket nyári bevezetéssel. Tapsözön. Kivárhatták volna a szeptembert.
Ennél még az is célszerűbb megoldás lett volna, ha reggel lemegy Fvárra a vonat és este jön vissza.
De ugye ehhez gondolkodni is kellene tudni.
Bejegyzés: Kinek hiányzik, hogy botrányhős legyen?
újember · http://vasut.kTeam.hu 2020.06.04. 00:48:23
Másfelől gazdaság- és fejlesztéspolitikai téma, nagy trendek tárgya. Most is alakult bizonyos nyomás, hogy ezt a túlkapást, globális központosítást vegyük vissza valamelyest. Az is igaz, a vidéknek olykor többet alkothatná, tehetne saját magáért.
Bejegyzés: Kinek hiányzik, hogy botrányhős legyen?
Weißkopf 2020.06.03. 15:05:17
Bejegyzés: Kinek hiányzik, hogy botrányhős legyen?
Sleepy Gonsales 2020.06.03. 10:51:39
A környezetvédelem pedig csak dajkamese, valójában semmit sem számít,csak arra jó hogy lelkiismeret-furdalást ébresszenek bennünk.
Bejegyzés: Kinek hiányzik, hogy botrányhős legyen?
csacskó 2020.06.03. 10:18:01
Bejegyzés: Kinek hiányzik, hogy botrányhős legyen?
2020.06.03. 10:17:46
De ez már nem is az van, hogy a kihalt szárnyvonalakat építik le, hanem gyakorlatilag mindent, ami nem Budapest központú. Pl. anno volt Bécs-Sopron-Szombathely-Pécs (illetve Gyékényes-Zágráb) intercity. Később gyorsvonat lett belőle, aztán megszúntették, de maradt napi egy oda-vissza Pécs-Szombathely gyorsvonat (korábban több is volt), Szombathely-Sopron között meg óránként van egy személyvonat. Na a mostani változtatással Pécs-Szombathely immár 2 vagy 3 átszállásos lett. Most már Szombathely-Pécs között is Budapest felé érdemes kerülni, ami most nem nézem meg, de majdnem duplája lehet a távnak (Sopron-Pécs az 300 km Szombathely-Gyékényes felé, 450 km Kelenföld felé).
Aztán persze az ilyen leépítések önbeteljesítőként hatnak, mivel a megcsonkított viszonylatokon tovább csökken az utasszám, míg a budapesti kerülők miatt a Budapest központú viszonylatokban erősödik. Így mindenki rosszzul jár, a budapesti agglomerációs viszonylatokban az egyre nagyobb torlódások miatt késnek a vonatok, míg vidéken még jobban leépül a tömegközlekedés.
Bejegyzés: Kinek hiányzik, hogy botrányhős legyen?
újember · http://vasut.kTeam.hu 2020.06.03. 09:07:04
Bejegyzés: Kinek hiányzik, hogy botrányhős legyen?
Buchhalter 2020.06.03. 09:01:46
Bejegyzés: Kinek hiányzik, hogy botrányhős legyen?
okleveles naiv 2020.06.02. 23:52:11
Sem.
Bejegyzés: Kinek hiányzik, hogy botrányhős legyen?
újember · http://vasut.kTeam.hu 2020.05.21. 00:19:31
(Sötétben tapogatózom.)
Bejegyzés: Hibrid szolgáltató – életszerű szolgáltatás?
Európai téridő 2020.05.20. 14:18:35
Bejegyzés: Hibrid szolgáltató – életszerű szolgáltatás?
újember · http://vasut.kTeam.hu 2020.05.20. 00:11:30
Bejegyzés: Hibrid szolgáltató – életszerű szolgáltatás?
Európai téridő 2020.05.16. 18:37:59
Bejegyzés: Hibrid szolgáltató – életszerű szolgáltatás?
újember · http://vasut.kTeam.hu 2014.04.24. 07:25:30
Az újabb kormányzati ciklus elején újabb esélyt jelent a kormányzati elsőbbségek determinálása. Tekintettel a kiszámíthatatlanságra, veszélyre, annál fontosabb lenne, hallatszani a hangunkat...
Bejegyzés: Zöld jelzés újabb szünetelő német vasútvonalaknak?
VT22 2014.04.20. 18:17:08
Erre most úszott el az esély. A választási mosolypolitika hónapjai vannak, mégsem volt egy árnyalatnyi utalás a politika részéről nemhogy újranyitásra, de a tragikusan szűkre szabott regionális vonatkilométer-kvóta emelésére. Aligha várható, hogy az önkormányzati választásokig teret kapnak a mellékvonalak. Sajnos rosszabb a helyzet, mint 4 éve volt: akkor még világosan látszott, hogy melyik vonal van veszélyben. Ma már gyakorlatilag nem lehet megmondani, különösebb vasútvonal-besorolás nélkül a regionális vasúti közlekedés egésze veszélyeztetetté vált. Történjen az mellékvonalon vagy akár fővonalon.
Bejegyzés: Zöld jelzés újabb szünetelő német vasútvonalaknak?
újember · http://vasut.kTeam.hu 2013.10.08. 05:08:41
- Majdán János úgy foglalja össze Hollán-féle elmélet gyakorlatba ültetését, hogy "mivel a szerelvények nem mentek gyorsan a helyiérdekú vasutakon, ezért a fővonalakon használt, de ott lecserélt síneket rakták le a mellékvonalakon." Elsődleges forrást itt nem idéz alátámasztásul.
- A vissznyeremény szélesebb körű, tervszerű felhasználása most lehetene a megoldás jelentős része.
Azért csodálkoznék, ha 20. századi lenne az első gyakorlati példa, hiszen van benne logika és a HÉV-törvény alkotásakor már akadt bőven csereérett felépítmény, bár ha jól gondolom, a legkorábbi sínanyag annak elavult profilja és gyengébb acélminősége miatt akkor sem volt alkalmas ilyen jellegű újrahasznosításra.
Bejegyzés: „Domestice!” Széchenyi ifju barátja és az olcsó vasút