Utolsó kommentek:

újember · http://vasut.kTeam.hu 2020.07.23. 05:39:27

Lényeges a pénz, de nem az első és legfontosabb.
Érdekes amit 10 éve írtam, ezekre a konkrétumokra gondoltuk akkor ugyanarról a témáról: tourhongrie.blog.hu/2011/03/10/a_nagy_integracio_es_a_tersegi_kozlekedes

Ha azt mondjuk, "hurrá, a vasút lett a gerinc" (vagy akár csak lesz) önmagában azzal, hogy a Volánbusz a MÁV-hoz kerül, ez jó esetben naív, rossz esetben tudatos félrebeszélés vagy félrevezetés. Ez a lépés se nem egyértelműen jó, se nem rossz, csupán az egyértelmű: önmagában nem ez a megoldás, a munka java még hátravan.

Bejegyzés: A nagy összeboronálás

újember · http://vasut.kTeam.hu 2020.07.23. 05:06:17

Attól függ, miről is szól az a politikai akarat, hogy könnyebb-e, egyetlen cégen át, vagy kisebb egységeken át érvényesíteni?

Nemzetközi tapasztalat szerint sokkal fontosabb az erős megrendelői szervezet megléte annál, hogy hány és mekkora szolgáltatók vannak.
Németország egyes közlekedési szövetségei alatt százaz nagyságrendű közlekedési vállalat dolgozik, rengeteg az egy-két buszos családi vállalkozás is. A Flixbusz integratív üzleti modellje valami hasonló.

Bejegyzés: A nagy összeboronálás

Budapest a kutyaszar városa 2020.07.22. 18:54:27

Több szakértelem és elhivatottság mellett több pénz is kellene az ágazatba. De arra ne számítson senki, hogy nem lesz veszteséges, mert nem lehet annyit kérni a jegyekért, hogy profitot termeljen. De egy normális vezetésű országban természetes, hogy az állam finanszírozza, elvégre elég adót beszed tőlünk ehhez. Pláne, ha kisvasút, stadionok, lówellness, oligarchák, haverok, külföld, pénzzel tömése helyett az állampolgáraira költené ezt a pénzt.

Bejegyzés: A nagy összeboronálás

ez is egy vélemény 2020.07.22. 12:15:07

A "Nem kell 1 cég ..." következtetés önmagában lehet hogy igaz, ahogyan az is hogy politikai akarat kérdése az egész.

Viszont nem nehéz belátni hogy 1 céggel könnyebb az összes felsorolt pontot megvalósítani, és a politikai akaratot keresztülvinni.

Azaz ha van pozitív szándék, akkor hamarabb lesz jobb.

Bejegyzés: A nagy összeboronálás

Ouvrez-vous à moi2 2020.06.04. 08:48:29

Ha megengeded felhozok egy példát a teljesen oktalanul megszűnő vonalakra.

(Esztergom)-Komárom-Székesfehérvár. - reggeli járat. 10.00-ra ért Szfvárra, ahonnan ugye félóránként indul vonat a Velencei tóhoz és a Balcsihoz is. Ezt megszüntették, az estit meghagyták.

Ezzel télen nincs is gond, de turistaszezonban rengetegen használták ki, hogy csak Fváron kell átszállni és nem pöstön bóklászni, várni az óránkénti vonatokra. Tehát én a nyári menetrendben megtartanám a napi két pár vonatot, télen tényleg elég lehetne (!!) csak az egyik. De nem lesz. Ugyanis a 81-es út neve nem véletlenül halálút sajnos.

Pár éve volt rá példa hogy a vonat Móron felszedte a busz utasait, mert teljes lezárás volt a Fvári elkerülőnél.

Továbbá, sokszor találkoztam kiránduló csoportokkal és családokkal a Bzmot-on. Szűken voltunk, pedig azért egy vonaton vannak alternatív tartózkodási helyek, nem csak az ülések :) Velük mi lesz? Rendeljenek különbuszt? Fizessenek ki sokszázezret azért, amit a vasúton pártízezerből megoldhattak?

Szóval köszönjük a tervezőasztalnál ülő mérnök kollégáknak hogy a téli illetve karanténbeli utasszámok alapján hoznak döntéseket nyári bevezetéssel. Tapsözön. Kivárhatták volna a szeptembert.

Ennél még az is célszerűbb megoldás lett volna, ha reggel lemegy Fvárra a vonat és este jön vissza.

De ugye ehhez gondolkodni is kellene tudni.

Bejegyzés: Kinek hiányzik, hogy botrányhős legyen?

újember · http://vasut.kTeam.hu 2020.06.04. 00:48:23

@csacskó: Igen. Egyfelől a vasútnál 30-50 éves ciklusokban is kell gondolkodni, így aztán ami nincs elintézve vagy régen rossz fordulatot vett stb., még gyakran visszaköszön.
Másfelől gazdaság- és fejlesztéspolitikai téma, nagy trendek tárgya. Most is alakult bizonyos nyomás, hogy ezt a túlkapást, globális központosítást vegyük vissza valamelyest. Az is igaz, a vidéknek olykor többet alkothatná, tehetne saját magáért.

Bejegyzés: Kinek hiányzik, hogy botrányhős legyen?

Weißkopf 2020.06.03. 15:05:17

"Legyen róla olyan szakmai, politikai, társadalmi vita, mely végig elkíséri a többéves folyamatot." 2010 óta miről volt ebben az országban szakmai vagy társadalmi egyeztetés, vita? A Fidesz (vagyis Orbán) kigondol valamit, a 2/3-nyi mameluk másnap törvénybe foglalja, oszt jó napot!

Bejegyzés: Kinek hiányzik, hogy botrányhős legyen?

Sleepy Gonsales 2020.06.03. 10:51:39

@újember: Mert ha autózol, akkor bődületes mennyiségű adót fizetsz, ha vonatozol, akkor meg bődületes mennyiségű állami pénzt veszel igénybe.
A környezetvédelem pedig csak dajkamese, valójában semmit sem számít,csak arra jó hogy lelkiismeret-furdalást ébresszenek bennünk.

Bejegyzés: Kinek hiányzik, hogy botrányhős legyen?

csacskó 2020.06.03. 10:18:01

Mint minden ilyen cikkhez:Moldova: akit a mozdony füstje megcsapott.... Miért van az , hogy 30-40 évvel ezelötti dolgok köszönnek mindig vissza újra meg újra? Lásd Hofi aranyköpései mai napig helytállóak. Moldova könyv.. "Racionalizálás"..Siralmas, de annyiban gáz a dolog, hogy ezzel megmutatják, mennyire nem tevékeny a vidék. Gócpontok vannak, ahova odatelepül a multi aztán kész. Őket kiszolgálják vasúttal, a többiek meg nem számítanak.

Bejegyzés: Kinek hiányzik, hogy botrányhős legyen?

2020.06.03. 10:17:46

@Buchhalter:
De ez már nem is az van, hogy a kihalt szárnyvonalakat építik le, hanem gyakorlatilag mindent, ami nem Budapest központú. Pl. anno volt Bécs-Sopron-Szombathely-Pécs (illetve Gyékényes-Zágráb) intercity. Később gyorsvonat lett belőle, aztán megszúntették, de maradt napi egy oda-vissza Pécs-Szombathely gyorsvonat (korábban több is volt), Szombathely-Sopron között meg óránként van egy személyvonat. Na a mostani változtatással Pécs-Szombathely immár 2 vagy 3 átszállásos lett. Most már Szombathely-Pécs között is Budapest felé érdemes kerülni, ami most nem nézem meg, de majdnem duplája lehet a távnak (Sopron-Pécs az 300 km Szombathely-Gyékényes felé, 450 km Kelenföld felé).

Aztán persze az ilyen leépítések önbeteljesítőként hatnak, mivel a megcsonkított viszonylatokon tovább csökken az utasszám, míg a budapesti kerülők miatt a Budapest központú viszonylatokban erősödik. Így mindenki rosszzul jár, a budapesti agglomerációs viszonylatokban az egyre nagyobb torlódások miatt késnek a vonatok, míg vidéken még jobban leépül a tömegközlekedés.

Bejegyzés: Kinek hiányzik, hogy botrányhős legyen?

újember · http://vasut.kTeam.hu 2020.06.03. 09:07:04

A többiek meg autózzanak. Ez így hatékony - nekem. (Tarlós-féle szupertitkos közlekedési koncepció)

Bejegyzés: Kinek hiányzik, hogy botrányhős legyen?

Buchhalter 2020.06.03. 09:01:46

@okleveles naiv: ha semmi értelmeset nem tudsz hozzá szólni,ehhez kár volt pütyögnőd!Szánt szándékkal szétverik a mellékvonali vasút rendszert! Ergo a vidék még kihaltabb lesz.Nem lesz senki aki vetne -aratna.Majd eheted a szóját baszki Kínából! Különben hogy viseled el magad nap mint nap?Nehezen?Bár ezen nem csodálkozom.

Bejegyzés: Kinek hiányzik, hogy botrányhős legyen?

okleveles naiv 2020.06.02. 23:52:11

Röghöz kötött közmunkásnak nem kell vasút.
Sem.

Bejegyzés: Kinek hiányzik, hogy botrányhős legyen?

újember · http://vasut.kTeam.hu 2020.05.21. 00:19:31

@Európai téridő: elveszítette a választást, kapott 'neki való fájdalomcsillapitót' (PONT vidéki, PONT tömegközlekedés..)?
(Sötétben tapogatózom.)

Bejegyzés: Hibrid szolgáltató – életszerű szolgáltatás?

Európai téridő 2020.05.20. 14:18:35

@újember: A bosszút fejtsd ki bővebben, ha kérhetném.

Bejegyzés: Hibrid szolgáltató – életszerű szolgáltatás?

újember · http://vasut.kTeam.hu 2020.05.20. 00:11:30

@Európai téridő: csak kíváncsiságból (inkább off), nem akarom vitatni az utolsó sort, bár túl konkrét forgatókönyvét nem látom, de konkrétan Tarlós közlekedésügyi szerepvállalása miképpen segítené a titán felépítését? Egyáltalán nem látok tisztán, mi lehetett OV szándéka ezzel a sajátos kihívással, akár valamiféle sajátos bosszú is lehet?

Bejegyzés: Hibrid szolgáltató – életszerű szolgáltatás?

Európai téridő 2020.05.16. 18:37:59

Taplós Pityu Vitézy Dávid koncepciójával vitatkozik ezen a sajátos módon, de ő nem közlekedési, "humánlogisztikai" szakember. Orbán esetleg éppenséggel "versenyezteti őket", de az az opció is a pakliban van, hogy a vén betyárnak savanya az a szőlő, hogy netán a már éretten ifjú titánt "építi fel" a Fidesz budapesti főpolginak.

Bejegyzés: Hibrid szolgáltató – életszerű szolgáltatás?

újember · http://vasut.kTeam.hu 2014.04.24. 07:25:30

@VT22: Egyetértek, hogy elúszott egy esély, a helyzet rosszabb és sajnos a regionális forgalom egésze veszélyeztetté vált, mivel az idő múlásával nő egy újabb politikai ámokfutás veszélye.
Az újabb kormányzati ciklus elején újabb esélyt jelent a kormányzati elsőbbségek determinálása. Tekintettel a kiszámíthatatlanságra, veszélyre, annál fontosabb lenne, hallatszani a hangunkat...

Bejegyzés: Zöld jelzés újabb szünetelő német vasútvonalaknak?

VT22 2014.04.20. 18:17:08

"Magyarországon lesz-e még valami a régebben beharangozott újranyitási körből?"

Erre most úszott el az esély. A választási mosolypolitika hónapjai vannak, mégsem volt egy árnyalatnyi utalás a politika részéről nemhogy újranyitásra, de a tragikusan szűkre szabott regionális vonatkilométer-kvóta emelésére. Aligha várható, hogy az önkormányzati választásokig teret kapnak a mellékvonalak. Sajnos rosszabb a helyzet, mint 4 éve volt: akkor még világosan látszott, hogy melyik vonal van veszélyben. Ma már gyakorlatilag nem lehet megmondani, különösebb vasútvonal-besorolás nélkül a regionális vasúti közlekedés egésze veszélyeztetetté vált. Történjen az mellékvonalon vagy akár fővonalon.

Bejegyzés: Zöld jelzés újabb szünetelő német vasútvonalaknak?

újember · http://vasut.kTeam.hu 2013.10.08. 05:08:41

Meg fogom nézni egyrészt Hollán könyvét a MÁV-Dokban, másrészt a vasúttörténészeket kérdezem. Két dolog biztos:
- Majdán János úgy foglalja össze Hollán-féle elmélet gyakorlatba ültetését, hogy "mivel a szerelvények nem mentek gyorsan a helyiérdekú vasutakon, ezért a fővonalakon használt, de ott lecserélt síneket rakták le a mellékvonalakon." Elsődleges forrást itt nem idéz alátámasztásul.
- A vissznyeremény szélesebb körű, tervszerű felhasználása most lehetene a megoldás jelentős része.
Azért csodálkoznék, ha 20. századi lenne az első gyakorlati példa, hiszen van benne logika és a HÉV-törvény alkotásakor már akadt bőven csereérett felépítmény, bár ha jól gondolom, a legkorábbi sínanyag annak elavult profilja és gyengébb acélminősége miatt akkor sem volt alkalmas ilyen jellegű újrahasznosításra.

Bejegyzés: „Domestice!” Széchenyi ifju barátja és az olcsó vasút
süti beállítások módosítása