A vonal Tiszalöktől nyugatra eső kétharmadán álltak le a motorvonatok a 2009-es menetrendváltással. Aránylag kevesen tiltakoztak a döntés ellen, de ha nem is látványosan, sokan sajnálták és helytelenítették a vonatok leállítását. A Tiszával párhuzamosan kanyargó alföldi pálya több községet és várost fűzött fel, ám a három-öt pár vonat ennek ellenére nem túl magas kihasználtsággal ingázott: az átszállási kényszer (csak egy pár vonat érte el Szabolcs-Szatmár-Bereg megyeszékhelyét, a többiről két átszállás kellett ehhez) és a hosszú menetidő elriasztotta az utasokat. Minden bizonnyal a M3-as megépülése sem javított a vasút versenyképességén. Közelebbről nézve viszont a helyzet árnyaltabb, mint ami távolról, az eljutási idők ismeretében tűnhet. Bizonyos napszakokban, viszonylatokon jó kihasználtsággal közlekedtek a motorvonatok. Ez a körülmény mélyebb vizsgálatra, a vonal és az egész térségi közlekedés újragondolására készteti a közlekedésbarátot, a lelkiismeretes szakembert. Ennek első jeleként Tiszacsegén kezdeményezik a Karcag-Tiszafüred járatok a kisvárosig történő meghosszabbítását egy összetett területfejlesztési javaslat részeként. A vonal teljes hosszán jelenleg nincs sok esély az újraindításra, viszont komplex vizsgálatok, igényfelmérések után, a térségi közlekedés megfontolt átszervezése, versenyképessé tétele által a teljes Tisza-menti vasútvonalnak is lehet jövője.

Címkék: közlekedés vasút nyíregyháza közösségi közlekedés tiszalök tiszacsege szünetelő vasútvonalak

A bejegyzés trackback címe:

https://tourhongrie.blog.hu/api/trackback/id/tr882357496

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

iJoe 2012.03.29. 11:51:39

Ne feledjük, hogy 2006-ban, amikor még normális menetrend volt, és a vonatok Ohat-Pusztakócs-Nyíregyháza viszonylatban közlekedtek, 6 kocsis Bz szerelvények sem voltak ritkák. Jópár nyári kerékpáros túrán vettem részt a térségben, és mindig kihasznált járatokon utaztam. 2007-ben sikerült megalkotni a széttagolt menetrendet, amikor is Tiszalökön közel egy órás állás volt, majd a vonatok csak Görögszállásig jártak, átszállási kényszert képezve. Egy normális menetrendi struktúrával, a Polgár környéki tragikus pályaállapotok feljavításával, Tiszafüred-Nyíregyháza viszonylatú ütemes járatokkal, normális buszos ráhordással lenne értelme a vonalnak. Sajnos vannak olyan települések, mint Tiszadob, ahol az állomásról nem is látszik a falu. Oda kell a buszos ráhordás.

És persze a mezőgazdaságot be kellene kapcsolni a teherszállításba, hogy legyen miből fenntartani az itt-ott kritikán aluli pályát.