Megjegyzés: a VTour honlap kezdőoldalán, az üdvözlő mondat után blogszerű bejegyzés (bevezető) olvasható. Gyakran átírom az aktualitás szerint, ilyenkor viszont elvész a régi bevezető, legfeljebb az abban linkelt anyagokkal gyarapszik a Dokumentáció. A most elhatározott masszív járatcsökkentés vízválasztó lehet a magyar vasútügyben és még nem tudjuk, mi kerekedik ki belőle. Ezért itt közzé teszem a most kitörölt bevezetőt, hadd lássuk később, mit gondoltunk erről 2012. február végén.
Külön bloggal érnek fel az idézetek. Azért kezdtem el
A hét idézete c. rovatot, hogy a visszatérő látogató a kevésbé aktív időszakokban is találjon valami friss, hasznos gondolatot. A gyűjtemény éves bontásban található. Rendkívül érdekfeszítő olvasmány! Aki nem követte heti rendszerességgel, javasolom, valamelyik csöndesebb órában haladjon bele. Többféle megvilágításban megtaláljuk itt a problémafelvetést és a megoldást alkotó építő kockákat.

Mint szakmai körökben február első felében ismertté vált, a közlekedési kormányzat április 1-i hatállyal drasztikus vonatkilométer korlátozást kíván életbe léptetni. (Jelen állás szerint: -17%-ost – kiindulva egy 20%-os csökkenéstől, viszont a miskolc-debreceni távolsági rendszerhez mégsem kívánnak hozzányúlni, aminek a hatása +3%. Más források továbbra is –10%-ot emlegetnek, ami egy átmeneti érték lehetett, egy másik jól értesült forrás –8,4%-os csökkentésről és április 15-i hatályba lépésről tud.) Döntően a budapesti elővárosban és a fontosabb távolsági viszonylatokon maradna a jelenlegi menetrend, máshol nagyon sok vonatot kihúznák, számos vonalon akár csak napi 2-3 vonatpár maradna. Aki foglalkozik közösségi közlekedéssel, annak nem kell magyarázni az intézkedés várható kihatásait és lehetséges indítékait - ez teljesen ellentétes a korszerű közlekedésszervezéssel és a megcélzandó integrált ütemes menetrenddel. A helyzetet nem könnyítette, hogy a legtöbb érintett szakemberrel ezt illetően titoktartási nyilatkozatot írattak alá, tehát csak 'megalapozott pletykák' vannak. Viszont Jávor Benedek sajtótájékoztatója és parlamenti írásbeli kérdése nyomán az ügy közismertté vált. (2012. március 9-én érkezett a miniszter asszony "válasz" írománya.) Dolgozunk a válaszlépéseken!

Témába vágó blogbejegyzések: Járatok tűnnek el a háromszögben | Vonatkilométer, és ami mögötte van | A Nagy Fűnyíró terv | Vonalzó és balta | Az Ős-balta: angol wiki-cikk az első nagy vasúti teljesítmény-csökkentésről | Völner legpiszkosabb melója | Szakszervezeti összefogás: A nagy vonatrablás (Kiss László MOSZ cikke), Kezdeményezik a Vasúti Egyeztető Bizottság összehívását

Címkék: közlekedés vasút közösségi közlekedés járatritkítás jávor benedek térségi közlekedés közlekedéspolitika vonatkilométer vonatleállítás

A bejegyzés trackback címe:

https://tourhongrie.blog.hu/api/trackback/id/tr64304230

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása