Magasabb szintről kezdtek süllyedni, mint Magyarország, de Németországban is súlyos elmaradások vannak a vasúti pályainfrastruktúra karbantartásánál. Most ellenlépésekre kerül sor.
Úgy tűnik, megérte, ismételten kongatni a vészharangot: valami megmozdult.
+ Megállapodott a DB csoport elnöke, a szövetségi miniszter és az infrastruktúra vezetője: 500 millió eurós tőkeinjekciót kap a vasúti infrastruktúra a túlesedékes karbantartási munkák elvegzéséhez.
+ De mi lehet a hosszabb távú megoldás?
Grube, a vasút főnöke pályainfrastrukturális alap felállítását javasol. Ezúttal a DB csoport lemondaná az eddigi gyakorlatról, hogy a pályaüzemeltetés nyereségével feljavítsák a csoportszintű eredményt, ehelyett az alapba kerüljön minden többlet. Javaslata értelmében az állam is fizessen be ebbe az alapba a DB csoport eredményéből neki járó osztalék az eddiginél nagyobb részét.
A miniszter az elhíresült "Mainzi káosznapok" nyomán, amikor a pályavasúti létszámhiány miatt sorozatosan lemondásra kerültek a vonatok, elvileg már vállalta azt, hogy több osztalékot forgassanak vissza a pályába.
Magyarországon az volt az első jelentős lépés, hogy az állam először kötött hosszabb távú finanszírozási megállapodást a pályavasúttal. Még nem vagyunk túl a nehezen, kivált a regionális hálózatok hanyatlására még nem íratták fel a gyógyír-kombinációt. Pedig ott hever a patika polcain...