Meg kellett emberelnem magamat a keléshez, de sikerült elérnünk a terv szerinti vonatot, megközelítve az állomást a hátsó uccákon át. A vadonatúj csuklós busz még ott állt az állomás előtt (bizonyára nem reklám a vasútnak), viszont a hajnal Bátaszéken ex InterPici-t hozott a számunkra - a kevésbé vasútvert olvasók kedvéért: ezek a klimatizált járművek jelenleg a legkorszerűbbek, melyekkel mellékvonali pályán találkozni lehet. Amikor feltalálták őket, a korszerűnek mondható InterCity járatokra "ráhordták" az utasokat a kevésbe frekventált pályákról, jellemzően nagyvárosok és kisvárosok közt biztosítva a gyors, kényelmes eljutást. Érthetetlen és máig valamelyest tisztázatlan okokból megszüntették ezt a népszerű szolgáltatást. Most (pillanatnyilag még) akár Szilvásvárad és Putnok közt 10-20 kilométeres rekordgyanús sebességgel lehet döcögni ex IP motorkocsival - de legalább kényelmesen, klimatizáltan.
Bácsalmás környékén utolért a hajnalpír - pontosabban beleszaladtunk, hisz' kelet felé haladtunk. Kiskunfélegyháza az egyik hírhedt szegedi "hibrid" InterCityt elértük, ahol (köszönhetően a kártyának, mely helyjegy nélkül is érvényes az 1. osztályra) legalább konnektort találtam a fontosabb szervezési e-mailek bonyolításához. Szeged pályaudvaron a helyi vasútbarát társadalom jeles képviselője fogadott és megosztott néhány érdekességet. Általkelve a Tiszán, Újszegeden egy "igazán nagyvárosi" lepusztult állomásépület fogadott - no meg a Duna TV munkatársai. Újszeged és Makó között forgatás és interjú volt műsoron, ami megérzésem szerint aránylag jól sikerült, de azt közölték velünk, mindössze egyperces híradás lesz belőle. Mezőhegyesen elénk jött Csanádi István polgármester, aki a Vasutas Települések Szövetségének elnöke egyben, több TV és helyi újságíró, diákok, helyi és pesti vasútbarátok társaságában.