Hazai vizekbe

 2010.01.06. 15:37

A szalkai középiskolai kollégium vetekszik saját tapasztalatomban az egyik, állomásközli esztergomi diákotthonnal "az ország leglepukkantabb szálláshelye" címért. (Főleg azért szavaznék az esztergomira, mert ott konnektorra sem leltem a szobában, csak egyfajta két négyzetméteres, konyhai célra is használt, zsíros falu 'mellékhelyiség-félében' tudtam bedugni a noteszemet.) Minden felületen szellemes és trágár feliratok, kommunista békeidőket távolról ídéző, viccesen átalakított belső, kilincs gyanánt valami fél műanyag seprűnyel, a kézmosdó feletti lámpa fénye valami sötét ragaccsal lett tompítva... Nekem egy fél éjszakára maximálisan megfelel. A képviselő úr személyesen kísért ide, felesége is tanárkodik a közelben, a portás bácsi kimondottan kedves. Éjszakája egy részét a Tour honlap böngészésével tölti.

A hajnali extrém fekvésű távot ismét egyedül teszem meg, nappal Nyíregyházán csatlakozik Richard, aki estig kísérni fog a "hazai vizekben". Ő itt tanul levelező rendszerben és heti jelleggel jár Nyíregyre, van hol aludnia és szintén kötődik már a kisvasúthoz, a vidékhez.

Az ember nem prófétáskodik önnön (választott) hazájában, ez lehet magyarázat, miért volt a szombat a legcsöndesebb, legmeghittebb nap itt Keleten. (Valójában én vagyok a ludas, elhanyagoltam az idén főleg a 100 éves abaújszántói vonalat...) Ha már zsidó/ szombatista pihenőnap van... egy kis blogozás és reggelizés után a meleg meghitt 'nagypiroska' vonaton elmélkedtem az e heti bibliaszakaszon. Csak diszkrétan veszem szemügyre a hajnali vonat termes kocsijában a féltucatnyi álomittas útitársamat. A pirkadó Záhonyban épp, hogy elcsípem a gyorsot, amit tervezéskor az Elvira nem adott ki, mert nincs meg a 3 perc átszállási idő és nem figyeltem fel rá, ebben az esetben nem böngésztem az állomási indulások listáját is. Tehát a tervezettnél egy vonattal hamarabb érek be a nagyvárosba, de persze nincs kisvasúti csatlakozás, így hogy nem nyerek semmit. (Mi lenne, ha nemcsak le nem késünk semmit, de a tervezettnél hamarabb érek vissza Csornára??)

Záhonyban mindjárt akad egy kedves kárpátaljai útitársam, fiatal, ízlésesen öltözött asszony nagy csomaggal egyedül, így hogy segítek neki az állomáson a miskolci csatlakozása felé, közben még kávézunk.

Címkék: közlekedés vasút mátészalka elvira közösségi közlekedés mellékvonalak záhony tour de hongrie

A bejegyzés trackback címe:

https://tourhongrie.blog.hu/api/trackback/id/tr961651760

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása