Az északi csúcs

 2010.01.22. 20:18

Miután az út legészakibb pontját elértem, visszafordulva a festői Bódva-völgyből Sajóecseg kissé leharcolt állapotú csomópontján megvárom a következő, Miskolc felől érkező vonatot a 92-es pályán. A MÁV-Start nem képviselteti magát személyzettel, viszont értelmes és barátságos forgalmi szolgálattevővel találkozom. Utolér az MTV miskolci stábja (régi ismerős a kamerás), a forgalmista is készségesen nyilatkozik. Felszállnak a tévések is az ózdi vonatra, amivel megérkeznek mai útitársaim a Közlekedési Klubtól. Mint előző nap kiderült számomra, részükről a putnoki szervezés félrecsúszott, amiért fanfárokkal, nagyszabású fórummal nem számítunk. Viszont rövid ózdi városséta után visszatérve Putnokra, örülök a további útitársaknak akik a Tour-hoz csatlakoznak - más kirándulók is érkeznek - és a helyi média, közélet néhány képviselőjének. A HírTV stábja is a helyszínre ér, aránylag jól sikerül most is összefoglalni a helyzetet, a Tour indítékait. Bemutatkozások, nyilatkozatok, szóváltások és frissítő italok mellett hamar eltelik a bőséges várakozási idő. Itt a 87-es vonal kiágazik – az ország talán legromantikusabb vasútvonala felső szakasza „szüneteltetendő” a turisták, vasútbarátok és néhány helybeli utas bánatára. Miközben ismerkedünk az új Touristákkal és az alkalmi – helyi és kiránduló – útitársakkal, a hátsó vezetőállásból is nyílik lehetőségünk, élvezni a nem szokványos panorámát. A halmozottan hátrányos térség helyzetén egyedül a leamortizált vasút jelenléte nem segít, viszont az életszerűen és összehangoltan üzemelő közösségi közlekedés is a megoldás része lenne. Busz és vasút között csak szakaszonként van párhuzamosság, ha érdemben foglalkoznánk vele, egyetlen rendszerré lehetne fejleszteni az itteni térségi közlekedést. Ózd-Eger viszonylaton pedig a Kiskapud megállóhelyet érintő helyi buszjáratok ráhordóvá tételével kettős vasúti és buszos gerinc alakulhatna, a felszabaduló buszos kapacitással máshol jobban kiszolgálva a mélységet. De ennek csak pályarehabilitáció esetén lenne realitása szerintem. A busz és vonat így felváltva közlekedhetne, Ózd-Eger közt óránkénti kapcsolatot megvalósítva és kétóránként kiszolgálva az eltérő útvonalakra eső településeket. A turisztikailag jelentős alsó szakaszon viszont szinte tökéletes busz-vasút párhuzam van, nyilván veszít a felső szakasz hiányától is és a mostani színvonalon menetidőben mérve esélye sincs a vonatnak.
A tucatnyi Touristától több helyen elbúcsúzom, a pestiektől Vámosgyörkön, mivel szigorúan szabály szerint a rövid gyöngyösi vonalat is beutazom, miután a helyi kocsmában kicsit felüdülök - változás kedvéért inkognitóban.

Címkék: közlekedés eger vasút ütemes menetrend putnok közösségi közlekedés ózd mellékvonalak tour de hongrie sajóecseg közlekedési integráció ráhordás

A bejegyzés trackback címe:

https://tourhongrie.blog.hu/api/trackback/id/tr181693625

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása