A komáromi váróban eszmecsere alakul ki, mibe az egyik-másik ott várakozó utas is bekapcsolódik. Molnár Béla KDNP-s képviselő és szakpolitikus telefonon biztosít minket támogatásáról. Hátrahagyjuk a Bz motorkocsik világát. Érkezik Budapest felől a szombathelyi gyors, melyet modernebb, elfogadható színvonalú ún. Halberstadti kocsikból ki lett állítva, majd Győrből az egyik Delfin becenevű piros Flirt szerelvény visz tovább Rajkára, ahol a Tour utolsó megmozdulására számítunk. A csehszlovák motorvonatokat néhányan már nem fogjuk látni Esztergom és Komárom között. Egyelőre? A vég kezdete, egy új kezdet eleje? A megafont egyik kollégám kipróbálja, visszhangozva a hangosbemondást.
Győrben Hajtman Ágnes a Levegő Munkacsoportól csatlakozik hozzánk. A győri és megyebeli civil szervezeteket korábban Rajkára szóló meghívást kaptak, hogy együtt nyomatékosítsuk, mekkora botrány a vasútközlekedés megszüntetése két nagyváros, Győr és Pozsony között. Szóltam néhány térségbeli barátomnak és itt a blogon is hirdettem a rajkai megmozdulást, sajnos egészen mostanáig senki sem reagált, úgy hogy már nem is számítunk itt már sok csatlakozóval. A vonaton diszkrétan körbenézve, egyetlen új (ismerős, vagy a Tour táblára reagáló) arcot nem lelek. Szerencsére annyit ígértem 10 napja a polgármesternek, hogy a Tour végefelé útitársaimmal visszatérünk Rajkára és hogy próbálkozom megerősíteni a javasolt helyi tiltakozást civilek, egyéb érdekeltek meghívásával. Az arra való próbálkozásaim meddőnek bizonyultak, hogy kompetens szlovákiai civilszervezet nyomában bukkanjak, de a meghívott osztrákok sem válaszolnak az egy bécsi Verkehrsclub kivételével, mely legalább e-mailben csatlakozik akciónkhoz. A MÁV Start szóvívője sem talált módot, hogy válaszoljon újságírói megkeresésemre, firtatva annak okait, hogy a rajkai vonatok miért nem mehetnek tovább Pozsonyligetfaluba? Szóval azon múlik a mai este, a helybeliek mekkora mozgosításba kezdtek. Vajon szóltak például az újdonsült szlovák lakosoknak, akik érdekeltek a Pozsonyba való gyors, kényelmes bejutásban? Annyit megtudtam, hogy a szomszéd szlovákiai önkormányzatokkal nem léptek kapcsolatba és hogy ma délelőtt helyi konszultációra kerül sor a Regionális Közlekedésszervező Irodával, amikor állítólag ígéretet kapnak az egyik-másik reggeli és esti vonat meghagyására...