- A 2007-es megszüntetési hullám idején Békés lett a legnagyobb, vasút nélküli város a maga több mint húszezres lakosságával (ezt azóta többek közt a huszonöt ezres Komló meghaladta, de jövőre ismét a csúcstartó lehet Békés), ami mindenképp elgondolkodtató tény: vajon miért nem volt kifizetődő a város nyolc kilométeres „köldökzsinórjának” fenntartása, különösen az akkor már ütemes menetrendhez igazodva? Érdekes, hogy a kisebb Nagyatád hasonló vonala az eddigi fellángolások során egyik hivatalosított halállistán sem szerepelt – igaz, azon több vonatpár dolgozik.
- Tehervonatokkal itt sem találkozhatunk, de a személyszállítás újrafelvételének volna értelme, különösen, ha nem Muronyig, hanem legalább a közeli megyeszékhelyig, Békéscsabáig járnának a vonatok – felváltva az ütemesített buszjáratokkal a városok jobb feltárása érdekében. Békéscsaba, mint jelentős csomópont, néhány viszonylat megfontolt összekötése és a busz-vonat, helyi-helyközi közlekedés integrálása által kisebb elővárosi rendszer központjává válhatna. A Kötegyán felől páros órákban érkező járatokat például Békésig lehetne meghosszabbítani.